C klasa Mercedesa pojawiła się w sprzedaży w 1993 roku i jej pierwsza wersja oznaczona symbolem W202 była produkowana do 2000 roku. Występowała z wieloma różnymi silnikami począwszy od małego C180, poprzez silniki diesla, a skończywszy na potworach C43 AMG. Zapraszamy do zestawienia akumulatorów.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Mercedesów C klasy W202 (1993-2000):
- polaryzacja biegunów: 0
- rodzaj końcówek biegunów: 1
- strefa podłogowa: B13
Mamy tu do czynienia z najpopularniejszymi akumulatorami stosowanymi w europejskiej motoryzacji.
Silniki benzynowe W202:
C180, C200, C200 Kompressor,
C220, C230, C230 Kompressor,
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Bosch | S4 | S40 05 | 60 Ah | 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Bosch | S5 | S50 05 | 63 Ah | 610 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Centra | Plus | CB620 | 62 Ah | 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Centra | Futura | CA640 | 64 Ah | 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Jenox | Classic | 062614 | 62 Ah | 510 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Varta | Blue Dynamic | D24 | 60 Ah | 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic | D15 | 63 Ah | 610 A | 242x175x190 mm | Więcej |
W przypadku popularnych silników benzynowych o pojemności do 2,3 litra najlepiej sprawdzą się akumulatory w rozmiarze 242x175x190 mm.
Silniki benzynowe W202:
C240, C280, C36 AMG, C43 AMG
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Bosch | S4 | S40 08 | 74 Ah | 680 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Bosch | S5 | S50 08 | 77 Ah | 780 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Centra | Plus | CB740 | 74 Ah | 680 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Centra | Futura | CA770 | 77 Ah | 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Jenox | Classic | 074616 | 74 Ah | 680 A | 276x175x190 mm | Więcej |
Varta | Blue Dynamic | E11 | 74 Ah | 680 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic | E44 | 77 Ah | 780 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Do mocniejszych jednostek benzynowych stosujemy większe akumulatory w rozmiarze 278x175x190 mm.
Silniki diesla W202
C200 D, C200 CDI
C220 D, C220 CDIC250 D, C250 TD
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Bosch | S4 | S40 08 | 74 Ah | 680 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Bosch | S5 | S50 08 | 77 Ah | 780 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Centra | Plus | CB740 | 74 Ah | 680 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Centra | Futura | CA770 | 77 Ah | 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Jenox | Classic | 074616 | 74 Ah | 680 A | 276x175x190 mm | Więcej |
Varta | Blue Dynamic | E11 | 74 Ah | 680 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic | E44 | 77 Ah | 780 A | 278x175x190 mm | Więcej |
W przypadku aut z silnikami diesla, niezależnie od silnika montujemy takie same akumulatory jak w przypadku mocniejszych silników benzynowych, a więc najlepszy będzie rozmiar 278x175x190 mm.
kupiłem mesia c klasa cdi 202 był tam aku z centry ,ponoć nowy o pojemności 70 coś tam Ah . Padł w zimie ,musiałem ładować . po tyg. przestały mi działać szyby przednie potem grzanie tylnej , po następnych 7 dniach znowu ładowanie bo nie chciał palić . po kilkukrotnym ładowaniu starczało prądu na 5-8 zapalań. Kupiłem nowy warty 60 coś Ah tam ,tak mi doradził warsztat . Przy następnej zimie było podobnie . Mesio się powoli kończył z racji rudej więc chcę się go pozbyć ale do roboty muszę czymś dojeżdżać i kupiłem okulara w kombi z tym samym silnikiem ale nowszego o większej mocy . Jakie aku powinienem włożyć ?. Boscha ? To auto jest z 2001 r( ten mesio ma więcej bajerów niż c klasa, jak mi padnie aku to się załamię)
proszę o poradę na maila
acha jeszcze wcześniej miałem e klasę w`124 i bateryjkę 120 coś tam ,duża skrzynia jak do stara , po pół roku jak wróciłem z delegacji odpalił na wiosnę jak benzyniak . Tutaj jest gorzej bo w cholerę elektronicznych pierdół i ponoć pojemność baterii ma znaczenie ,jestem w kropce.
Jeśli akumulator w Pana aucie wystarczył zaledwie na jeden sezon, to przyczyny należałoby szukać w instalacji elektrycznej. Mógł występować problem z ładowaniem akumulatora lub jakiś odbiornik pobierał zbyt dużo prądu podczas postoju. Elektryk powinien w miarę szybko zlokalizować usterkę.
Jeśli nowsze auto ma dużo elektryki na pokładzie to warto się zdecydować na akumulator z wyższej serii np. Bosch S5 lub Centra Futura. Jednak niezależnie od producenta, jeśli samochód jest regularnie odpalany i nie jeździ jedynie na bardzo krótkich odcinkach to każdy z akumulatorów powinien spokojnie wytrzymać 3 lata.
zmieniłem na 90 Ah i 720 na rozruchu a odbiornik był ,radio na stałe i oświetlenie w bagażniku, dzięki za sugestie
wiem że zima się kończy ale będzie następna ,Niech ktoś coś mi doradzi