Przedstawiamy specyfikacje akumulatorów dla drugiej generacji Renault Clio, która pojawiła się w sprzedaży w 1998 roku.
Renault Clio II – silniki 1.2, 1.2 16V – benzyna
Do Renault Clio II z silnikami benzynowymi o pojemności 1.2 wystarczy w zupełności akumulator w rozmiarze 207x175x175. Nie warto przy tym kupować najsłabszych akumulatorów tj. Varta Black, Bosch S3 i Centra Standard.
Aktualne ceny akumulatorów:
Renault Clio II – silnik 1.2 LPG
W przypadku silników 1.2 wyposażonych fabrycznie w instalację gazową LPG stosujemy nieco wyższe akumulatory, o rozmiarze 207x175x190 mm i również w tym przypadku nie polecamy kupna najtańszych i najsłabszych serii akumulatorów.
Aktualne ceny akumulatorów:
Renault Clio II – silniki 1.4, 1.4 16V, 1.6, 1.6 16V – benzyna
Mocniejsze silniki benzynowe o pojemnościach 1.4 i 1.6 mogą być wyposażone w 2 rozmiary akumulatorów różniące się długością – 207x175x190 mm oraz 242x175x190 mm. Wybór mamy tutaj bardzo duży i należy kierować się ilością elektroniki zamontowanej na pokładzie auta. Unikajcie najsłabszych akumulatorów, ponieważ nie wytrzymają zbyt wielu okresów zimowych, szczególnie w przypadku aut parkowanych na dworze.
Aktualne ceny akumulatorów:
- Bosch: S30 02, S40 02, S50 02, S30 05, S40 05, S50 05
- Centra: CC440, CB500, CA530, CC550, CB620, CA640
- Varta: B19, C22, C30, C14, D24, D15
Renault Clio II – silnik 1.5 dCi – diesel
Również w przypadku Renault Clio II wyposażonych w silnik diesla o pojemności 1.5 l możemy użyć jednego z dwóch rozmiarów akumulatorów – 242x175x175 lub 242x175x190. Różnią się bardzo nieznacznie wysokością.
Aktualne ceny akumulatorów:
- Bosch: S30 04, S30 05, S40 04, S40 05, S50 04, S50 05
- Centra: CC550, CB602, CA612, CB620, CA640
- Varta: C11, C14, D59, D24, D21, D15
Renault Clio II – silniki 1.9 D, 1.9 dTi – diesel
Do mocniejszych silników diesla o pojemności 1.9 litra najlepiej montować większe akumulatory w rozmiarze 242x175x190, które zapewnią bezproblemowy rozruch auta nawet zimą.
Aktualne ceny akumulatorów:
A jak to w końcu jest z pojemnością akumulatorów? Czy to prawda, że jak się zamontuje akumulator o zbyt dużej pojemności to będzie później problem z ładowaniem i alternator może nie dawać rady?
Nie jest to prawda. Spokojnie możemy zamontować akumulator o większej pojemności i w niczym to nie przeszkadza. Sprawny alternator nie będzie miał żadnego problemu z naładowaniem większego akumulatora. Natomiast akumulator o większej pojemności dłużej nam posłuży, ponieważ wraz z wiekiem jego pojemność i prąd rozruchu spadają, a w przypadku większej baterii będziemy mogli ją używać przez dłuższy czas zanim parametry spadną poniżej poziomu, przy którym rozruch nie będzie już możliwy.
Raczej lepiej żeby był ciut mniejsz akumulator żeby właśnie alternator móg to naładować bo jak jest za duży to go nie doładuj. I koleś nie mów że może być każdy jak nie może. Alternator się zepsuje po prostu jak akumulator jest o większej pojemnosci! Logiczne
Nie Pani Ewo, to nie jest logiczne. Akumulator o większej pojemności nie będzie miał żadnego wpływu na żywotność alternatora. Po uruchomieniu silnika alternator dostarcza prąd do całej elektryki samochodu i jednocześnie doładowuje akumulator „do pełna”. Jeśli akumulator jest mocno rozładowany, to rolą alternatora jest go naładować i pojemność baterii nie ma tu żadnego znaczenia, bo każdy alternator produkuje więcej prądu niż zużywa podczas jazdy auto właśnie po to, aby jednocześnie ładować baterię. Wraz z wiekiem pojemność akumulatora spada i większa pojemność sprawi, że bateria dłużej pożyje.
Pamie Elektryk, a co jeśli Ci powiem, że alternator jest projektowany do instalacji i akumulatora już nie mówiąc, że alternatory mają swoje krzywe prądowe i w cyklu miejskim nie doładuje akumulatora. A akumulatory wkasowo ołowiowe nie lubią być nie doładowane bo opada masa czynna. Tak więc lepiej nie mieć za dużego akumulatora bo jego żywotność wręcz drastycznie spadnie bez cyklicznych doładowań z prostownika- ładowarki.
Panie Eddisson – alternatory nie są projektowane pod konkretne modele akumulatorów. W wielu modelach aut, z różnymi akumulatorami można spotkać ten sam model alternatora. Żadne „krzywe prądowe” nie mają tu nic do rzeczy. Nie mówimy tutaj o sytuacji kiedy zamontujemy akumulator o pojemności 150Ah w miejsce akumulatora 70Ah, lecz o stosunkowo niewielkich różnicach, które dla alternatora nie mają znaczenia.