Akumulator do Renault Megane II

Francuskie samochody Renault Megane II były produkowane w wielu wersjach zarówno nadwozia, jak i silnikowych. Akumulatory montowane w poszczególnych odmianach Renault Megane II różniły się między sobą, dlatego też polecamy poniższe zestawienie, aby mieć pewność jaki akumulator należy zakupić.

Podstawowa charakterystyka akumulatorów pasujących do Renault Megane II:

  • położenie biegunów: 0 (L-)
  • końcówki biegunowe: 1
  • strefa podłogowa: B13

Renault Megane II 1.4 16V 82 KM
Renault Megane II 1.4 16V 95 KM
Renault Megane II 1.4 16V 98 KM

Rozmiary akumulatora, które powinny pasować do wersji Renault Megane II 1.4:

  • T5/LBN2 (242 mm długość, 175 mm szerokość, 175 mm wysokość)
  • T6/LBN3 (278 mm długość, 175 mm szerokość, 175 mm wysokość)

Centra poleca 2 modele akumulatorów w mniejszym rozmiarze T5:

  • Centra CB602, rozmiar T5/LBN2 – ze średniej półki Centra Plus. Parametry akumulatora to pojemność 60 Ah oraz prąd rozruchowy 540 A
  • Centra CA612, rozmiar T5/LBN2 – to wyższa półka akumulatorów Centra – linia Futura Carbon Boost. Posiada lepsze parametry – pojemność 61 Ah oraz maksymalny prąd rozruchowy 600 A

Sprawdź ceny akumulatorów Centra: CB602, CA612

Varta w swojej ofercie posiada kilka modeli akumulatorów, które powinny pasować do wersji silnikowych 1.4:

  • Varta C11, rozmiar T5/LBN2 – Z podstawowej linii Varta Black Dynamic  (pojemność 53 Ah, prąd 500 A)
  • Varta D59, rozmiar T5/LBN2 – średnia półka, z linii Varta Blue Dynamic (pojemność 60 Ah, prąd 540 A)
  • Varta E43, rozmiar T6/LBN3 – średnia półka, linia Blue Dynamic, ale już w większym rozmiarze T6 o długości 27,8 cm. Dzięki większemu rozmiarowi możemy liczyć na znacznie lepsze parametry: pojemność 72 Ah, prąd rozruchowy 680 A.
  • Varta D54, rozmiar T6/LBN3 – należy do linii Blue Dynamic z systemem EFB, a więc przeznaczony jest dla aut wyposażonych w system start-stop lub z dużą ilością elektroniki na pokładzie. Parametry: pojemność 65 Ah, prąd rozruchowy 650 A.
  • Varta E38, rozmiar T6/LBN3 – dla osób, które jeżdżą głównie po mieście i często słuchają na postoju radia polecamy niezawodne akumulatory Varta z serii Silver. Posiada bardzo wyśrubowane parametry – pojemność 74 Ah i prąd maksymalny 750 A.

Sprawdź ceny akumulatorów Varta: C11, D59, E43, D54, E38

Bosch ma swojej ofercie 4 akumulatory, które możemy zamontować w tej wersji Renault Megane II.  Mają bardzo dobre parametry, choć oczywiście ich cena będzie wyższa niż w przypadku akumulatorów Varty czy Centry:

  • Bosch S4 004, rozmiar T5/LBN2 – średnia półka Bosch S4 (pojemność 60 Ah, prąd 540 A)
  • Bosch S5 004, rozmiar T5/LBN2 – akumulator w tym samym rozmiarze T5, ale z wyższej półki Bosch S5. Zdecydowanie wyższe parametry – pojemność 61 Ah, prąd 600 A.
  • Bosch S4 007, rozmiar T6/LBN3 – to już akumulator w większym rozmiarze T6 z linii Bosch S4 – pojemność 72 Ah, prąd 680 A.
  • Bosch S5 007, rozmiar T6/LBN3 – linia S5, najdroższy w tym zestawieniu i o najwyższych parametrach – pojemność 74 Ah, prąd 750 A.

Sprawdź ceny akumulatorów Bosch: S4 004, S5 004, S4 007, S5 007


Akumulatory do Renault Megane 2 - pojemność 1.6 l - benzyna

Akumulatory do Renault Megane 2 – pojemność 1.6 l – benzyna

W przypadku silnika o pojemności 1.6 l również możemy zamontować akumulator w dwóch różnych rozmiarach – o długości 242 mm lub 276-278 mm. Jeśli zdecydujecie się na montaż mniejszego akumulatora to nie polecamy używać baterii z najniższych serii tj. Bosch S3, Centra Standard czy Varta Black Dynamic, lecz zdecydować się na przynajmniej średnią półkę. Akumulatory poszczególnych producentów z oznaczeniem EFB są dedykowane do aut wyposażonych w system Start-Stop.

Aktualne ceny akumulatorów:


Akumulatory do Renault Megane 2 - pojemność 1.5 dCi - diesel

Akumulatory do Renault Megane 2 – pojemność 1.5 dCi – diesel

 

Aktualne ceny akumulatorów:

 

Jedna myśl nt. „Akumulator do Renault Megane II

  1. Tomek

    Polecam akumulatory Boscha – w moim samochodzie działał sprawnie przez 7 lat i dopiero ostatnio padł. Wujek miał u siebie akumulator Centry i do wymiany był już po 4 latach. Można oszczędzać jak ktoś planuje w niedługim czasie pozbyć się samochodu – wtedy niech kolejny właściciel się martwi brakiem prądu… 🙂

    Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *