Wybór odpowiedniego akumulatora do Jeepa Renegade produkowanego od 2014 roku zależy przede wszystkim od wersji silnika. Stosowanie systemu Start-Stop oraz układów hybrydowych wymusza stosowanie nowoczesnych akumulatorów o podwyższonej wytrzymałości i zdolności do pracy cyklicznej. Najczęściej spotykanymi technologiami są tutaj AGM (Absorbent Glass Mat) oraz EFB (Enhanced Flooded Battery). AGM to rozwiązanie szczególnie polecane do aut z intensywnym użytkowaniem systemu Start-Stop, gdyż charakteryzuje się większą odpornością na głębokie rozładowania i szybkie ładowanie. Wersje hybrydowe oraz mocniejsze silniki zwykle wymagają właśnie akumulatorów AGM, przykładowo takich jak Bosch S5A 05 lub Varta D52, które doskonale sprawdzają się w tych zastosowaniach.
Wersje silnikowe o niższej mocy, szczególnie te bez rozbudowanych systemów hybrydowych, mogą być wyposażone również w akumulatory EFB. Są one nieco tańsze, ale nadal przeznaczone do pracy w warunkach częstego uruchamiania silnika. Dla tej grupy odpowiednie będą na przykład Centra CL600 czy Varta D53 – oba modele oferują odpowiedni prąd rozruchu oraz pojemność dopasowaną do wymagań pojazdu. Warto jednak podkreślić, że przy wymianie akumulatora warto zwrócić uwagę na fabrycznie zamontowany typ – producent mógł stosować różne warianty, nawet w obrębie jednego silnika czy rocznika produkcji. Zaleca się więc montaż akumulatora o tej samej technologii, by nie ryzykować problemów z elektroniką samochodu i funkcjonowaniem Start-Stop.
Co ciekawe, Jeep Renegade w wersjach z dieslem o większej pojemności, takich jak 2.0 MultiJet, wymaga akumulatorów o wyższej pojemności (nawet 80 Ah) i bardzo dużym prądzie rozruchowym – tutaj sprawdzą się na przykład Bosch S5A 11 lub Varta F21. W zamian za to użytkownik może liczyć na bezproblemowy rozruch nawet w ekstremalnych warunkach zimowych. Warto również pamiętać, że nowoczesne akumulatory AGM są praktycznie bezobsługowe i wytrzymują więcej cykli ładowania-rozładowania niż klasyczne modele, co przekłada się na ich dłuższą żywotność.
Wybierając akumulator do Jeep Renegade, kluczowe jest więc sprawdzenie specyfikacji obecnie zamontowanego urządzenia oraz dopasowanie nowego produktu pod względem pojemności, prądu rozruchowego oraz technologii wykonania. Dobrze dobrany akumulator nie tylko zapewni pewny rozruch silnika, ale także zadba o sprawne działanie systemów elektronicznych i komfort codziennego użytkowania auta.
Jeep Renegade produkowany jest od roku 2014. Poniższe zestawienie prezentuje informacje o akumulatorach pasujących do każdego z silników dostępnych na rynku.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Jeep Renegade (2014-):
| Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
|---|---|---|
| 0 - plus po prawej stronie | 1 | B13 |
Jeep Renegade - silniki benzynowe:
1.4 MultiAir (103 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S4 EFB S4 E05 | 60 Ah 560 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra EFB CL600 | 60 Ah 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox EFB R062614S | 62 Ah 600 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic EFB D53 | 60 Ah 560 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic EFB N60 | 60 Ah 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Do Jeepa Renegade z silnikiem 1.4 MultiAir (103 kW) Start-Stop, który jest wyposażony w system Start-Stop, zalecane są akumulatory wykonane w technologii EFB (Enhanced Flooded Battery). Tego typu akumulatory charakteryzują się zwiększoną wytrzymałością na częste cykle ładowania i rozładowania, co jest kluczowe dla pojazdów z funkcją automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika na postoju. Silnik 1.4 MultiAir wymaga akumulatora, który zapewni nie tylko odpowiednią moc rozruchową, ale także stabilną pracę wszystkich systemów elektronicznych, zwłaszcza w warunkach miejskich, gdzie system Start-Stop działa najintensywniej.
Najczęściej wybierane i rekomendowane do tego silnika akumulatory mają pojemność 60-62 Ah oraz prąd rozruchowy w zakresie 560-640 A. Wymiary fizyczne tych akumulatorów to długość 242 mm, szerokość 175 mm i wysokość 190 mm, z układem biegunów 0 (lewostronny plus) i standardowymi końcówkami oznaczonymi jako typ 1. Montaż odbywa się w systemie B13, który jest typowy dla wielu modeli samochodów segmentu kompaktowego. Pod względem producentów, warto rozważyć produkty takich marek jak Bosch (S4 EFB S4 E05), Centra (EFB CL600), Varta (Blue Dynamic EFB D53 i N60) oraz Jenox (EFB R062614S). Wszystkie powyższe modele spełniają wymagania techniczne silnika 1.4 MultiAir z systemem Start-Stop, gwarantując niezawodność, wysoką wydajność oraz długą żywotność w codziennej eksploatacji.
Jeep Renegade - silniki benzynowe:
1.4 MultiAir (125 kW) - z systemem Start-Stop
1.5 GSE 48V e-Hybrid (96 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S4 EFB S4 E05 | 60 Ah 560 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Bosch S5 AGM S5A 05 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra EFB CL600 | 60 Ah 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK600 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R060614M | 60 Ah 630 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox EFB R062614S | 62 Ah 600 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic EFB D53 | 60 Ah 560 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM D52 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic EFB N60 | 60 Ah 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A8 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
W przypadku Jeepa Renegade z silnikami 1.4 MultiAir (125 kW) Start-Stop oraz 1.5 GSE 48V e-Hybrid (96 kW) Start-Stop, wybór akumulatora powinien być dostosowany do specyficznych wymagań tych jednostek napędowych, zwłaszcza ze względu na obecność systemu Start-Stop oraz, w przypadku wersji hybrydowej, obsługę dodatkowych odbiorników energii. Do obu tych silników pasują przede wszystkim akumulatory w rozmiarze skrzynki L2 (242x175x190 mm), co ułatwia wybór odpowiedniego modelu – wszystkie dostępne propozycje posiadają dokładnie te same wymiary, dzięki czemu montaż nie sprawia problemów pod względem dopasowania fizycznego do miejsca na akumulator.
Wśród dostępnych akumulatorów znajdują się zarówno modele EFB, jak i AGM. Akumulatory EFB (np. Bosch S4 E05, Centra CL600, Varta D53/N60, Jenox R062614S) są rekomendowane do pojazdów z systemem Start-Stop, gdzie istotna jest podwyższona odporność na cykle ładowania i rozładowania oraz zapewnienie stabilnej pracy elektroniki pojazdu. Z kolei akumulatory AGM (np. Bosch S5A 05, Centra CK600, Varta D52/A8, Jenox R060614M) cechują się jeszcze wyższą wytrzymałością cykliczną i są szczególnie polecane do samochodów hybrydowych lub o podwyższonym zapotrzebowaniu na energię, co jest istotne zwłaszcza w wersji 1.5 GSE 48V e-Hybrid.
Przy wyborze nowego akumulatora do Jeepa Renegade z wymienionymi silnikami, najlepiej jest porównać parametry obecnie zamontowanego akumulatora – pojemność, prąd rozruchowy, typ technologii oraz sposób mocowania – i dobrać model o zbliżonych wartościach, aby zapewnić prawidłową pracę wszystkich systemów pojazdu i uniknąć problemów z montażem. Wszystkie zaprezentowane modele znanych producentów spełniają wymagania techniczne tych jednostek napędowych i pozwalają na bezproblemową eksploatację zarówno w wersji benzynowej, jak i hybrydowej.
Jeep Renegade - silniki benzynowe:
1.0 T-GDI (88 kW) - z systemem Start-Stop
1.3 4xe Plug-In Hybrid (140 kW) - z systemem Start-Stop
1.3 4xe Plug-In Hybrid (177 kW) - z systemem Start-Stop
1.3 T-GDI (110 kW) - z systemem Start-Stop
1.3 T-GDI (132 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 05 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK600 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R060614M | 60 Ah 630 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM D52 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A8 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
W przypadku Jeepa Renegade wyposażonego w silniki benzynowe 1.0 T-GDI (88 kW) Start-Stop, 1.3 T-GDI (110 kW) Start-Stop, 1.3 T-GDI (132 kW) Start-Stop oraz wersje hybrydowe 1.3 4xe Plug-In Hybrid (140 kW i 177 kW) Start-Stop, zastosowanie znajdują wyłącznie akumulatory wykonane w technologii AGM (Absorbent Glass Mat). Wynika to z wysokich wymagań stawianych przez system Start-Stop oraz zaawansowane systemy zarządzania energią, które obecne są zarówno w jednostkach T-GDI, jak i wariantach hybrydowych 4xe. Akumulatory AGM cechują się zwiększoną odpornością na głębokie rozładowania oraz wielokrotne cykle ładowania, co przekłada się na dłuższą żywotność oraz pewność rozruchu nawet w trudnych warunkach.
Do powyższych silników idealnie dopasowane są akumulatory o pojemności 60 Ah i prądzie rozruchowym 630–680 A. Wszystkie rekomendowane modele – Bosch S5 AGM S5A 05, Centra AGM CK600, Varta Silver Dynamic AGM D52 oraz A8, a także Jenox AGM R060614M – posiadają identyczne wymiary: długość 242 mm, szerokość 175 mm i wysokość 190 mm. Ujednolicony układ biegunów (lewostronny plus, oznaczenie 0), standardowe końcówki typu 1 oraz mocowanie B13 gwarantują bezproblemowy montaż i pełną kompatybilność z fabrycznymi uchwytami akumulatora w Jeepie Renegade.
Wersje T-GDI oraz 4xe Plug-In Hybrid charakteryzują się szczególnie wysokim zapotrzebowaniem na stabilne zasilanie układów elektronicznych, dlatego wybór akumulatora AGM jest tu nie tylko zalecany, ale wręcz wymagany przez producenta. Dzięki temu zapewniona jest nie tylko pewność rozruchu i poprawne działanie systemu Start-Stop, ale także długotrwała i bezproblemowa eksploatacja wszystkich systemów wspomagania oraz komfortu jazdy. Warto wybierać sprawdzone produkty renomowanych marek, takich jak Bosch, Centra, Varta czy Jenox, które gwarantują wysoką jakość wykonania i niezawodność w codziennym użytkowaniu, zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas dalszych podróży.
Przykłady zamontowanych akumulatorów:

Pojemność: 60 Ah, Prąd: 680 A
Rodzaj akumulatora: AGM
Wymiary: 242x175x190 mm
Jeep Renegade - silniki benzynowe:
1.6 E-TorQ (81 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 08 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK700 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R070616M | 70 Ah 760 A | 276x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM E39 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A7 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Do Jeepa Renegade z silnikiem 1.6 E-TorQ (81 kW) Start-Stop, również stosuje się akumulatory o podwyższonej wytrzymałości, dostosowane do specyfiki pracy systemu Start-Stop. W tym przypadku rekomendowane są akumulatory wykonane w technologii AGM (Absorbent Glass Mat), które charakteryzują się znakomitą odpornością na częste cykle ładowania i rozładowania oraz zapewniają wysoką wydajność w warunkach miejskich, gdzie system Start-Stop jest intensywnie eksploatowany. Akumulatory AGM gwarantują nie tylko pewny rozruch w każdych warunkach, ale także stabilne zasilanie wszystkich systemów pokładowych, w tym tych odpowiedzialnych za bezpieczeństwo i komfort jazdy.
Najlepiej dopasowane do silnika 1.6 E-TorQ są akumulatory o pojemności 70 Ah i wysokim prądzie rozruchowym na poziomie 760 A. Są to modele o wymiarach 278 mm długości, 175 mm szerokości i 190 mm wysokości, z układem biegunów 0 (lewostronny plus) oraz standardowymi końcówkami typu 1. Montaż odbywa się przy użyciu mocowania B13, które jest standardem w Jeepie Renegade. Wśród polecanych modeli znajdują się produkty renomowanych producentów, takich jak Bosch S5 AGM S5A 08, Centra AGM CK700, Varta Silver Dynamic AGM E39 i A7 oraz Jenox AGM R070616M. Wszystkie wymienione akumulatory nie tylko spełniają wymagania techniczne stawiane przez silnik 1.6 E-TorQ, ale także zapewniają długą i bezproblemową eksploatację.
Wybór akumulatora AGM do tego silnika podyktowany jest nie tylko obecnością systemu Start-Stop, ale także koniecznością zapewnienia odpowiedniej rezerwy mocy na potrzeby zasilania rozbudowanej elektroniki oraz komfortowych funkcji dostępnych w Jeepie Renegade. Parametry prezentowanych akumulatorów gwarantują niezawodność zarówno podczas częstego uruchamiania silnika, jak i w trakcie dłuższych postojów czy jazdy w trudniejszych warunkach pogodowych. Montaż jednego z rekomendowanych modeli pozwala utrzymać pełną sprawność wszystkich systemów pojazdu, co przekłada się na bezpieczeństwo i wygodę użytkowania auta na co dzień.
Jeep Renegade - silniki diesla:
1.6 MultiJet (70 kW) - z systemem Start-Stop
1.6 MultiJet (88 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 05 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK600 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R060614M | 60 Ah 630 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM D52 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A8 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
W przypadku Jeepa Renegade z silnikami diesla 1.6 MultiJet (70 kW) Start-Stop oraz 1.6 MultiJet (88 kW) Start-Stop, wybór odpowiedniego akumulatora ma kluczowe znaczenie ze względu na obecność systemu Start-Stop, który wymaga wysokiej odporności na cykliczne ładowania i rozładowania. Do tych jednostek napędowych rekomendowane są wyłącznie akumulatory wykonane w technologii AGM (Absorbent Glass Mat), które zapewniają nie tylko wysoką moc rozruchową, ale także długotrwałą stabilność pracy podczas intensywnej eksploatacji oraz w warunkach miejskich.
Wszystkie akumulatory przeznaczone do silników 1.6 MultiJet mają identyczne parametry fizyczne – długość 242 mm, szerokość 175 mm i wysokość 190 mm, co odpowiada rozmiarowi skrzynki L2. Układ biegunów jest lewostronny (plus po lewej stronie, oznaczenie 0), a końcówki standardowe typu 1. Montaż odbywa się przy użyciu mocowania B13, które jest typowe dla tego modelu Jeepa. Dzięki temu każdy z wymienionych akumulatorów pasuje bezpośrednio w miejsce fabrycznego akumulatora, zapewniając pełną kompatybilność pod względem wymiarów i sposobu podłączenia.
Pod względem parametrów technicznych, zalecane są modele o pojemności 60 Ah i prądzie rozruchowym 630–680 A. Wśród dostępnych i sprawdzonych propozycji znajdują się akumulatory Bosch S5 AGM S5A 05, Centra AGM CK600, Varta Silver Dynamic AGM D52 oraz A8, a także Jenox AGM R060614M. Wszystkie te modele charakteryzują się bardzo wysoką odpornością na głębokie rozładowania, szybkim odzyskiwaniem mocy podczas ładowania, a także niezawodnym rozruchem nawet w niskich temperaturach. Technologia AGM w przypadku silników diesla z systemem Start-Stop jest wręcz wymagana przez producenta, aby zapewnić pewność działania i utrzymać pełną sprawność wszystkich systemów elektronicznych.
Jeep Renegade - silniki diesla:
1.6 MultiJet (96 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S4 EFB S4 E08 | 70 Ah 650 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Bosch S5 AGM S5A 08 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Centra EFB CL700 | 70 Ah 720 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK700 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R070616M | 70 Ah 760 A | 276x175x190 mm | Więcej |
| Jenox EFB R072616S | 72 Ah 720 A | 276x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic EFB E45 | 70 Ah 650 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM E39 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic EFB N70 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A7 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
Do Jeepa Renegade z silnikiem 1.6 MultiJet (96 kW) Start-Stop, który zasilany jest olejem napędowym, dobór odpowiedniego akumulatora wymaga szczególnej uwagi ze względu na obecność systemu Start-Stop oraz wysokie zapotrzebowanie na energię podczas rozruchu silnika diesla. W tym przypadku do wyboru pozostają zarówno akumulatory wykonane w technologii EFB (Enhanced Flooded Battery), jak i AGM (Absorbent Glass Mat). Zarówno EFB, jak i AGM są przystosowane do intensywnej pracy cyklicznej, jednak akumulatory AGM oferują jeszcze wyższą odporność na głębokie rozładowania i są polecane zwłaszcza do pojazdów z bogatszym wyposażeniem elektrycznym lub eksploatowanych głównie w warunkach miejskich.
Wśród rekomendowanych modeli znajdują się produkty takich marek jak Bosch (S4 EFB S4 E08 i S5 AGM S5A 08), Centra (EFB CL700 i AGM CK700), Varta (Blue Dynamic EFB E45 i N70 oraz Silver Dynamic AGM E39 i A7) oraz Jenox (EFB R072616S i AGM R070616M). Wszystkie wymienione akumulatory pasują wymiarami oraz sposobem mocowania, co pozwala na ich stosowanie zamiennie w zależności od preferencji użytkownika oraz charakterystyki jazdy. Warto pamiętać, że Jeep stosował fabrycznie zarówno akumulatory EFB, jak i AGM, dlatego przy wymianie najlepiej porównać parametry obecnego akumulatora i wybrać model o zbliżonych wartościach, zwracając uwagę na pojemność, prąd rozruchowy oraz technologię wykonania.
Podsumowując, do silnika 1.6 MultiJet (96 kW) Start-Stop w Jeepie Renegade pasują akumulatory o wymiarach L3, z lewostronnym plusem, mocowaniem B13 i technologią EFB lub AGM. Wybór konkretnego modelu warto dostosować do warunków eksploatacji oraz oczekiwań względem trwałości i wydajności, a przy zakupie kierować się parametrami obecnie zamontowanego akumulatora, by zapewnić pełną zgodność i bezproblemową pracę wszystkich systemów pojazdu.
Jeep Renegade - silniki diesla:
2.0 MultiJet (125 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 08 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK700 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R070616M | 70 Ah 760 A | 276x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM E39 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A7 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
W przypadku Jeepa Renegade z silnikiem 2.0 MultiJet (125 kW) Start-Stop, który należy do najmocniejszych jednostek wysokoprężnych w tej gamie modelowej, dobór właściwego akumulatora ma szczególne znaczenie. Silniki diesla o dużej mocy, dodatkowo wyposażone w system Start-Stop, stawiają bardzo wysokie wymagania zarówno pod względem mocy rozruchowej, jak i trwałości akumulatora w warunkach intensywnych cykli ładowania i rozładowania. Z tego względu do tej wersji silnikowej zalecane są wyłącznie akumulatory wykonane w technologii AGM (Absorbent Glass Mat), które najlepiej radzą sobie z wysokim poborem prądu, częstymi rozruchami i zapewniają pełne wsparcie dla rozbudowanych systemów elektrycznych pojazdu.
Wszystkie rekomendowane do silnika 2.0 MultiJet akumulatory charakteryzują się pojemnością 70 Ah i bardzo wysokim prądem rozruchowym na poziomie 760 A. To parametry niezbędne do skutecznego uruchamiania silnika diesla nawet w niskich temperaturach, a także do zapewnienia stabilnej pracy systemu Start-Stop oraz pozostałych odbiorników energii. Wymiary akumulatora to długość 278 mm, szerokość 175 mm i wysokość 190 mm, co odpowiada rozmiarowi skrzynki L3. Układ biegunów jest lewostronny (oznaczenie 0), a końcówki standardowe typu 1. Montaż odbywa się przy użyciu mocowania B13, co gwarantuje pełną kompatybilność z fabrycznym miejscem przeznaczonym na akumulator w Jeepie Renegade.
Wybierając akumulator do silnika 2.0 MultiJet, warto postawić na sprawdzone modele renomowanych marek, takich jak Bosch S5 AGM S5A 08, Centra AGM CK700, Varta Silver Dynamic AGM E39 i A7, a także Jenox AGM R070616M. Każdy z tych akumulatorów spełnia rygorystyczne wymagania dotyczące niezawodności, trwałości i wysokiej wydajności cyklicznej, co przekłada się na pewność rozruchu oraz długotrwałą, bezproblemową eksploatację nawet przy intensywnym użytkowaniu pojazdu. Dzięki zastosowaniu akumulatorów AGM, Jeep Renegade z silnikiem 2.0 MultiJet zachowuje pełną sprawność wszystkich systemów elektronicznych, gwarantując bezpieczeństwo i komfort podczas codziennej jazdy, jak i w trudniejszych warunkach drogowych czy klimatycznych.
Jeep Renegade - silniki diesla:
2.0 MultiJet (103 kW) - z systemem Start-Stop
2.0 MultiJet (88 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 11 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK800 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R080658M | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM F21 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A6 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
W przypadku Jeepa Renegade z silnikami diesla 2.0 MultiJet (88 kW) Start-Stop oraz 2.0 MultiJet (103 kW) Start-Stop, wybór odpowiedniego akumulatora powinien być podyktowany wysokimi wymaganiami tych jednostek napędowych, zarówno pod względem mocy rozruchowej, jak i odporności na częste cykle ładowania i rozładowania. Silniki wysokoprężne o pojemności 2.0 litra, wyposażone w system Start-Stop, potrzebują akumulatorów o zwiększonej wydajności, które bez problemu poradzą sobie z intensywną eksploatacją miejską oraz licznymi odbiornikami elektrycznymi.
Najlepszym wyborem do tych silników są akumulatory wykonane w technologii AGM (Absorbent Glass Mat). Modele dedykowane do Jeepa Renegade 2.0 MultiJet to: Bosch S5 AGM S5A 11, Centra AGM CK800, Varta Silver Dynamic AGM F21 oraz A6, a także Jenox AGM R080658M. Wszystkie te akumulatory posiadają pojemność 80 Ah i bardzo wysoki prąd rozruchowy 800 A, co gwarantuje pewny rozruch silnika nawet w skrajnie niskich temperaturach oraz stabilną pracę systemu Start-Stop. Ich wymiary są zgodne ze standardem skrzynki L4 (długość 315 mm, szerokość 175 mm, wysokość 190 mm), dzięki czemu montaż przebiega bezproblemowo i zapewnia pełną kompatybilność z fabrycznym miejscem na akumulator w tym modelu.
Wszystkie prezentowane modele posiadają lewostronny układ biegunów (oznaczenie 0), standardowe końcówki typu 1 oraz mocowanie B13, co dodatkowo ułatwia wymianę i gwarantuje poprawne podłączenie do instalacji elektrycznej pojazdu. Akumulatory AGM sprawdzają się idealnie w wymagających warunkach, zapewniając długotrwałą żywotność i odporność na głębokie rozładowania, a także szybkie odzyskiwanie mocy podczas ładowania. Wysoka jakość wykonania i parametry techniczne renomowanych marek, takich jak Bosch, Centra, Varta czy Jenox, pozwalają na niezawodną eksploatację Jeepa Renegade z silnikami 2.0 MultiJet, niezależnie od stylu jazdy i warunków użytkowania.
Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Jeep Renegade lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach). Koniecznie podaj model Jeep, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp