Mercedes S Klasa w wersji W221 produkowany był w latach 2005 - 2013. Zapraszamy do zestawienia akumulatorów pasujących do poszczególnych wersji silnikowych.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Mercedes S Klasa (2005-2013):
Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
---|
0 - plus po prawej stronie | 1 | B13 |
Mercedes S Klasa W221 - silniki benzynowe:
S 280
S 300
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 | S40 13 | 95 Ah | 800 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Bosch S5 | S50 13 | 100 Ah | 830 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Centra Plus | CB950 | 95 Ah | 800 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Centra Futura | CA1000 | 100 Ah | 900 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Jenox Classic | 092636 | 92 Ah | 760 A | 352x175x190 mm | Więcej |
Jenox Gold | 095636 | 95 Ah | 820 A | 352x175x190 mm | Więcej |
Jenox Gold | 105636 | 105 Ah | 900 A | 352x175x190 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic | G3 | 95 Ah | 800 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic | H3 | 100 Ah | 830 A | 353x175x190 mm | Więcej |
W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 352x175x190 mm lub 353x175x190 mm, których pojemność przekracza 92 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Jenox Classic 092636, którego pojemność wynosi 92 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 760 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Jenox Gold 105636 o pojemności 105Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 900 A. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.
Mercedes S Klasa W221 - silniki benzynowe:
S 350
S 350 4-matic
S 350 CGI - z systemem Start-Stop
S 350 CGI 4-matic - z systemem Start-Stop
S 450
S 450 4-matic
S 500
S 500 4-matic
S 500 CGI - z systemem Start-Stop
S 500 CGI 4-matic - z systemem Start-Stop
S 600
S 63 AMG
S 65 AMG
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S5 AGM | S5A 13 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Centra AGM | CK950 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic AGM | G14 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
W przypadku tych silników, niezależnie od tego czy mamy w samochodzie zamontowany system Start-Stop, należy używać akumulatorów wykonanych w technologii AGM. Wybieramy baterie o wymiarach: 353x175x190 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 95 Ah pojemności oraz 850 A prądu rozruchowego. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają identyczną pojemność wynoszącą 95Ah oraz prąd rozruchowy o wartości 850 A. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.
Mercedes S Klasa W221 - silniki diesla:
S 250 CDI - z systemem Start-Stop
S 320 CDI
S 320 CDI
S 320 CDI 4-matic
S 350 BlueTec - z systemem Start-Stop
S 350 BlueTEC 4-matic - z systemem Start-Stop
S 350 CDI
S 350 CDI
S 420 CDI
S 450 CDI
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S5 AGM | S5A 13 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Centra AGM | CK950 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic AGM | G14 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
W przypadku tych silników, niezależnie od tego czy mamy w samochodzie zamontowany system Start-Stop, należy używać akumulatorów wykonanych w technologii AGM. Wybieramy baterie o wymiarach: 353x175x190 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 95 Ah pojemności oraz 850 A prądu rozruchowego. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają identyczną pojemność wynoszącą 95Ah oraz prąd rozruchowy o wartości 850 A. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.
Jeśli nadal nie wiesz
jaki akumulator pasuje do Twojego Mercedes S Klasa, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach, aby pomóc również innym użytkownikom). Koniecznie podaj model auta, rocznik i rodzaj oraz pojemność silnika. Postaramy się pomóc!
Zobacz również informacje o innych autach tego producenta
Witam , posiadam samochód Mercedes W221 S 320 CDI z 2008 roku . Posiada on 2 akumulatory : jeden pod maską 52Ah , drugi zakopany w bagażniku 95Ah . Który należy wymienić jeśli samochód słabo kręci gdy postoi ze 3 dni ?
Jeśli brakuje prądu przy rozruchu, to zdecydowanie wina większego akumulatora, umieszczonego w bagażniku auta.Oczywiście należy pamiętać, że przyczyna nie musi tkwić w samym akumulatorze – należy też sprawdzić jego ładowanie i pobór prądu podczas postoju (przy zgaszonym silniku i zamkniętym aucie).Przy okazji podał Pan raczej nieprawidłową pojemność akumulatora pomocniczego umieszczonego pod maską – powinna wynosić ona raczej kilkanaście Ah, a nie 52 Ah.Bzdura. Jeśli samochód słabo kręci to jest to wina wyłącznie akumulatora pod maską. Oryginalnie ma on pojemność 35ah i 520a rozruchu jednak akumulator o takich parametrach ma kosmiczną cenę i sam osobiście zdecydowałem się właśnie na 52ah, aby prąd rozruchu się zgadzał, bo w tym przypadku jest on ważniejszy od pojemności
Zgadzam się. W mojej s – klasie w221 aku pod maską odpowiada tylko za rozruch , ten za tylną ścianą za całą elektronikę i elektrykę pojazdu.
Panowie, zgadza się. Pozdrawiamy.
Witam ! W mojej S-ce jest mały czar , tj coś takiego , że co miesiąc muszę podładować akumulator , co prawda mało nim jeżdżę . Czy to jest powód, czy tak ma być. Od 6 m-cy mam ten pojazd i co mi powiedziano , iż nie wolno przynosić aku i do garażu do formowania , ponieważ można uszkodzić daną elektronikę , która jest bardzo czuła na różnice i skok napięcia . Proszę o fachowa odpowiedź .. .
Z wyrazami wdzięczności- Piotr
Dobrze byłoby gdyby elektryk samochodowy sprawdził czy jakieś urządzenie nie pobiera zbyt dużego prądu podczas postoju auta. Jeśli posiada Pan prosty miernik, to można również spróbować zmierzyć to samemu. Od tego trzeba zacząć diagnostykę.
Pozdrawiamy.