Mercedes W211 pojawił się w sprzedaży w 2002 roku i do dzisiaj jest bardzo popularnym autem na naszych drogach. Do 2008 roku był produkowany w sumie w przeszło 20 wersjach silnikowych. Ciekawostką jest, że do wszystkich tych aut możemy zamontować w zasadzie tylko jedną wersję akumulatora i zdecydowanie zalecane są akumulatory wykonane w technologii AGM.
Drugą ciekawostką jest fakt, że wiele z tych aut posiada oprócz głównego akumulatora, dodatkowy, mniejszy akumulator pomocniczy. Zapraszamy do zestawienia akumulatorów do E klasy W211.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Mercedesów E klasy W211 (2002-2008):
Akumulator główny:
- polaryzacja biegunów: 0
- rodzaj końcówek biegunów: 1
- strefa podłogowa: B13
Akumulator pomocniczy:
- polaryzacja biegunów: 1
- rodzaj końcówek biegunów: JLR
- strefa podłogowa: B0
Silniki benzynowe E-klasy W211:
E 200 CGI, E 200 Kompressor, E 200 NGT
E 230, E 240, E 240 4-matic
E 280, E 280 4-matic
E 320, E 320 4-matic
E 350, E 350 4-matic, E 350 CGI
E 500, E 500 4-matic
E 55 AMG Kompressor, E 63 AMG
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Bosch | S5 AGM | S5A 13 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Centra | AGM | CK950 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic AGM | G14 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Akumulator pomocniczy:
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Centra | Auxiliary | CK151 | 15 Ah | 200 A | 150x90x145 mm | Więcej |
Jak widać wielkiego wyboru nie mamy. Varta, Centra oraz Bosch robią dokładnie po jednym akumulatorze tego typu, więc możemy wybierać jedynie pomiędzy producentami.
Silniki diesla E-klasy W211:
E 200 CDI, E 220 CDI
E 250 CDI, E 270 CDI
E 280 CDI, E 280 CDI 4-matic
E 300 BlueTEC
E 320 CDI, E 320 CDI 4-matic
E 400 CDI, E 420 CDI
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Bosch | S5 AGM | S5A 13 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Centra | AGM | CK950 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic AGM | G14 | 95 Ah | 850 A | 353x175x190 mm | Więcej |
Akumulator pomocniczy:
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Centra | Auxiliary | CK151 | 15 Ah | 200 A | 150x90x145 mm | Więcej |
Sytuacja w przypadku aut z silnikami diesla wygląda identycznie jak w przypadku aut z silnikami benzynowy. Tutaj montujemy dokładnie taką samą baterię wykonaną w technologii AGM.
Mercedes-Benz klasy E (model W211) posiada akumulator pomocniczy, który jest umieszczony w bagażniku. Jest to tzw. akumulator rezerwowy, który służy do zasilania podstawowych systemów elektrycznych w samochodzie, takich jak oświetlenie, sterowanie drzwiami, radio itp., w przypadku awarii lub rozładowania głównego akumulatora. W niektórych modelach, zwłaszcza tych wyposażonych w dużą liczbę elektronicznych systemów i funkcji, może to być szczególnie przydatne, ponieważ pozwala zachować podstawową funkcjonalność samochodu nawet w przypadku awarii lub rozładowania głównego akumulatora.
A z jakiego powodu mam montować agm skoro nie mam start stop? Ja rozumiem że są bardziej wytrzymałe ale czy na tyle że warto płacić podwójnie za nowy aku?
Jeśli producent zakładał montaż akumulatora AGM (a tak jest zazwyczaj w Mercedesach W211), to nie zaleca się montażu zwykłego akumulatora zamiast AGM. Charakterystyki ładowania tych akumulatorów są różne i zwykły akumulator może nadawać się do wymiany już po kilku miesiącach pracy.
akumulator pomocniczy 12V 12ah 170A
oznaczenie mercedesa A2115410001
Wyżej wymienione modele nie posiadają systemu start stop
W samochodzie jest zamontowany moduł kontroli akumulatora i dobiera napięcie i prąd ładowania proporcjonalnie do napięcia i ładunku akumulatora. Napięcie ładowania jest w okolicach 13,9V.
posiadam w 211 z motorem2,2 cdi 150 km rok prod.2003 koniec i mam zamontowany akum. ca/ca z roku produkcji 2003 nadal śmiga.