Pierwsza generacja Opla Astry Classic była produkowana w latach 1991-2002. Dostępnych było wiele wersji silnikowych – poniżej znajdziesz zestawienie akumulatorów, które będą pasować do poszczególnych silników Opla Astry 1.
Astra F – silniki benzynowe 1.4
Do Opla Astry F z silnikiem benzynowym 1.4 powinniśmy w zasadzie używać tylko jednego rozmiaru akumulatora – 207 mm długość, 175 mm szerokość, 175 mm wysokość. Każdy z prezentowanych w tabeli producentów daje do wyboru 3 różne baterie. Ich pojemność waha się od 41 Ah w przypadku najsłabszych akumulatorów do 52 Ah w przypadku tych najmocniejszych. Również maksymalny prąd rozruchowy wynosi od 360 A do 520 A. Ponieważ mamy tu do czynienia ze starszym autem (które nie posiada zbyt wiele elektroniki na pokładzie) z silnikiem o niedużej pojemności każdy z akumulatorów poradzi sobie z rozruchem. Warto jednak pamiętać, że najtańsze akumulatory posłużą nam krócej i mogą wymagać wymiany już po około 3-4 latach.
Aktualne ceny akumulatorów:
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Bosch | S3 | S30 01 | 41 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S4 | S40 01 | 44 Ah | 440 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S5 | S50 01 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Standard | CC412 | 41 Ah | 370 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Plus | CB442 | 44 Ah | 420 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Futura | CA472 | 47 Ah | 450 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Classic | 045620 | 45 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Gold | 046620 | 46 Ah | 470 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Gold | 052620 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Black Dynamic | A17 | 41 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Blue Dynamic | B18 | 44 Ah | 440 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic | C6 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Astra F – silniki benzynowe 1.6
Do Opla Astry F z silnikiem benzynowym o pojemności 1.6 litra stosujemy ten sam rozmiar akumulatora co w przypadku silników 1.4. Z uwagi na większą pojemność warto jednak dopłacić kilka złotych i nie kupować najtańszych akumulatorów o najsłabszych parametrach. Idealnie sprawdzą się akumulatory ze średniej półki, a więc Bosch S4, Centra Plus, Varta Blue Dynamic, Jenox Gold.
Aktualne ceny akumulatorów:
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Bosch | S3 | S30 01 | 41 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S4 | S40 01 | 44 Ah | 440 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S5 | S50 01 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Standard | CC412 | 41 Ah | 370 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Plus | CB442 | 44 Ah | 420 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Futura | CA472 | 47 Ah | 450 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Classic | 045620 | 45 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Gold | 046620 | 46 Ah | 470 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Gold | 052620 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Black Dynamic | A17 | 41 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Blue Dynamic | B18 | 44 Ah | 440 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic | C6 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Astra F – silniki diesla 1.7
W przypadku Opla Astry F z silnikiem diesla o pojemności 1.7 litra możemy zastosować jeden z dwóch rozmiarów akumulatorów. Mniejsze mają długość 207 mm, natomiast większe – 242 mm. W przypadku zdecydowania się na mniejszy rozmiar należy unikać akumulatorów z najtańszych serii, a więc Bosch S3, Centra Standard, Jenox Classic, czy Varta Black Dynamic, ponieważ może się okazać, że akumulator już po 2-3 latach będzie miał problemy z rozruchem. W przypadku większych akumulatorów każdy spokojnie sobie poradzi z odpalaniem Astry F.
Aktualne ceny akumulatorów:
Producent | Seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|---|---|---|
Bosch | S3 | S30 01 | 41 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S4 | S40 01 | 44 Ah | 440 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S5 | S50 01 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S3 | S30 04 | 53 Ah | 500 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S4 | S40 04 | 60 Ah | 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Bosch | S5 | S50 04 | 61 Ah | 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Centra | Standard | CC412 | 41 Ah | 370 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Plus | CB442 | 44 Ah | 420 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Futura | CA472 | 47 Ah | 450 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Centra | Standard | CC542 | 54 Ah | 500 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Centra | Plus | CB602 | 60 Ah | 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Centra | Futura | CA612 | 61 Ah | 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Classic | 045620 | 45 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Gold | 046620 | 46 Ah | 470 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Gold | 052620 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Gold | 056622 | 56 Ah | 580 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Classic | 062622 | 62 Ah | 510 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Jenox | Gold | 063622 | 63 Ah | 630 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Varta | Black Dynamic | A17 | 41 Ah | 360 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Blue Dynamic | B18 | 44 Ah | 440 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic | C6 | 52 Ah | 520 A | 207x175x175 mm | Więcej |
Varta | Black Dynamic | C11 | 53 Ah | 500 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Varta | Blue Dynamic | D59 | 60 Ah | 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Varta | Silver Dynamic | D21 | 61 Ah | 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Moim zdaniem do takich starych aut nie warto kupować super akumulatorów. Wystarczy tani akumulator Varty czy Centry i spokojnie kilka lat powinien wytrzymać. Trzeba pamiętać, że kiedy Opel Astra F był produkowany to parametry akumulatorów były słabsze niż obecnie, a w końcu w takich warunkach te auta były projektowane.
Ja z opisanych tutaj firm najbardziej polecam akumulatory Boscha. Są trochę droższe, ale jednak nasza Astra F powinna pojeździć na takim akumulatorze przynajmniej 1-2 lata dłużej. Jak sobie dobrze to policzyć, to powinno się opłacać dać trochę więcej za taki akumulator. Ale jeśli planujesz sprzedaż auto w ciągu 1-2 lat, to wtedy rzeczywiście nie warto inwestować w droższą baterię do takiej starej Astry.
A mi wczoraj padła akumulator Varty B18 pracujący w astrze 1.8 8v. Autko mam od kilku miesięcy więc gdy sprawdziłem datę produkcji akumulatora to byłem mega pozytywnie zaskoczony – 1/2009. Więc niby tania Varta, a wytrzymała ponad 7 lat.
Edit – wkradła się literówka – silnik 1.4 8v (astra z 1998 r)