Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) produkowana w latach 2014–2021 to model, w którym zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne, w tym system Start-Stop, EQ Boost czy wersje hybrydowe typu plug-in. Wszystko to sprawia, że dobór odpowiedniego akumulatora ma kluczowe znaczenie nie tylko dla niezawodnego rozruchu, ale i dla prawidłowego działania systemów wspomagających. We wszystkich wersjach tego modelu stosuje się wyłącznie akumulatory w technologii AGM, które są bardziej odporne na częste cykle ładowania i rozładowania oraz lepiej sprawdzają się w samochodach z dużym zapotrzebowaniem na energię.
W zależności od wersji silnikowej, Mercedes C W205 wymaga akumulatorów o różnej pojemności i prądzie rozruchowym. Wersje benzynowe i wysokoprężne o mniejszej mocy, takie jak C160, C200 EQ Boost czy C180d, wykorzystują akumulatory AGM o pojemności 60 Ah i prądzie rozruchowym 630–680 A. Przykładowe, pasujące modele to Bosch S5A 05, Centra CK600, Jenox R060614M czy Varta A8.
Silniki średniej klasy, m.in. C180 1.5–1.6, C200 2.0 czy AMG C43, wymagają już akumulatorów AGM o pojemności 70 Ah i prądzie 760 A. Tutaj sprawdzą się przykładowo Bosch S5A 08, Centra CK700, Jenox R070616M czy Varta E39.
Najmocniejsze odmiany – zarówno benzynowe, jak AMG C63, jak i wysokoprężne C300d czy hybrydy C300e i C300de – wymagają jeszcze wydajniejszych akumulatorów AGM o pojemności 80 Ah i prądzie rozruchowym 800 A. Do takich zastosowań można dobrać np. Bosch S5A 11, Centra CK800, Jenox R080658M czy Varta F21.
Warto dodać, że Mercedes w modelach z systemem EQ Boost stosuje rozwiązania wspierające odzyskiwanie energii z hamowania, co dodatkowo obciąża akumulator. Dlatego niezwykle istotne jest, aby zawsze wybierać akumulator zgodny z technologią i parametrami zalecanymi przez producenta. Ciekawostką jest fakt, że akumulatory AGM mogą wytrzymać nawet trzy razy więcej cykli pracy niż klasyczne akumulatory kwasowo-ołowiowe, co ma ogromne znaczenie w codziennym użytkowaniu w mieście, gdzie system Start-Stop działa bardzo często.
Podsumowując, do Mercedes-Benz C Klasy IV (W205) zawsze należy wybierać akumulatory AGM o parametrach dostosowanych do konkretnej wersji silnikowej. Dzięki temu samochód zachowa pełną sprawność systemów elektronicznych i komfort użytkowania.
Mercedes-Benz C Klasa w wersji IV (W205) produkowany był w latach 2014 - 2021. Poniżej prezentujemy specyfikacje akumulatorów pasujących do konkretnych silników.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Mercedes-Benz C Klasa (2014-2021):
| Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
|---|---|---|
| 0 - plus po prawej stronie | 1 | B13 |
Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) - silniki benzynowe:
AMG C63 4.0 (350 kW) - z systemem Start-Stop
AMG C63S 4.0 (375 kW) - z systemem Start-Stop
C160 1.6 (95 kW) - z systemem Start-Stop
C200 4matic EQ Boost 1.5 (135 kW + 10 kW) - z systemem Start-Stop
C200 EQ Boost 1.5 (135 kW + 10 kW) - z systemem Start-Stop
C300 EQ Boost 2.0 (190 kW + 10 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 05 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK600 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R060614M | 60 Ah 630 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A8 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM D52 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Do wymienionych silników benzynowych Mercedes-Benz C Klasa IV (W205), czyli C160 1.6, AMG C63S 4.0, AMG C63 4.0, C200 EQ Boost 1.5, C200 4matic EQ Boost 1.5 oraz C300 EQ Boost 2.0, pasują akumulatory o zaawansowanej technologii AGM (Absorbent Glass Mat). Jest to wymagane ze względu na obecność systemu Start-Stop oraz rozbudowaną elektronikę pokładową, szczególnie w wersjach EQ Boost i AMG, które generują większe zapotrzebowanie na energię zarówno przy rozruchu, jak i podczas pracy dodatkowych systemów wspomagających.
Wszystkie wymienione jednostki napędowe korzystają z akumulatorów o pojemności 60 Ah i prądzie rozruchowym 630–680 A. Wymiary tych akumulatorów są standardowe dla tego typu pojazdów i wynoszą 242 mm długości, 175 mm szerokości oraz 190 mm wysokości, co idealnie pasuje do fabrycznej komory akumulatora w modelu W205. Plus po prawej stronie, rodzaj końcówek 1 oraz montaż typu B13 to cechy, na które należy zwrócić uwagę podczas wyboru odpowiedniego modelu.
Wśród rekomendowanych producentów znajdują się Bosch (seria S5 AGM, model S5A 05), Centra (seria AGM, model CK600), Varta (Silver Dynamic AGM, modele D52 i A8) oraz Jenox (AGM, model R060614M). Wszystkie te akumulatory zapewniają niezawodny rozruch oraz długą żywotność nawet przy częstym korzystaniu z funkcji Start-Stop i licznych odbiorników energii. Dzięki zastosowaniu technologii AGM są również odporne na głębokie cykle rozładowania, co jest istotne zwłaszcza w samochodach z systemem rekuperacji i hybrydowym wspomaganiem silnika.
Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) - silniki benzynowe:
AMG C43 4matic 3.0 (270 kW) - z systemem Start-Stop
AMG C43 4matic 3.0 (287 kW) - z systemem Start-Stop
C180 1.5 (115 kW) - z systemem Start-Stop
C180 1.6 (115 kW) - z systemem Start-Stop
C200 2.0 (135 kW) - z systemem Start-Stop
C200 4matic 2.0 (135 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 08 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK700 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R070616M | 70 Ah 760 A | 276x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A7 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM E39 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
W przypadku silników benzynowych C180 1.6 (115 kW) Start-Stop, AMG C43 4matic 3.0 (287 kW) Start-Stop, AMG C43 4matic 3.0 (270 kW) Start-Stop, C200 4matic 2.0 (135 kW) Start-Stop, C200 2.0 (135 kW) Start-Stop oraz C180 1.5 (115 kW) Start-Stop w Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) zalecane są akumulatory wykonane w technologii AGM. Jest to konieczne ze względu na obecność systemu Start-Stop, który wymaga akumulatorów o podwyższonej odporności na częste cykle ładowania i rozładowania oraz zapewniających wysoką wydajność prądową w każdych warunkach eksploatacji.
Do wymienionych silników pasują akumulatory o pojemności 70 Ah i prądzie rozruchowym 760 A. Wymiary akumulatorów są zbliżone: długość 278 mm (w przypadku Jenoxa 276 mm), szerokość 175 mm oraz wysokość 190 mm, co pozwala na bezproblemowy montaż w oryginalnej komorze akumulatora modelu W205. Wszystkie rekomendowane modele mają układ biegunów 0, końcówki typu 1 i są przeznaczone do montażu w systemie B13, co jest zgodne z fabrycznymi wymaganiami Mercedesa.
Wśród producentów szczególnie polecane są akumulatory Bosch S5 AGM S5A 08, Centra AGM CK700, Varta Silver Dynamic AGM E39 oraz A7, a także Jenox AGM R070616M. Wszystkie te modele cechują się dużą stabilnością parametrów, wysoką odpornością na głębokie rozładowania oraz wydłużoną żywotnością nawet w przypadku intensywnej eksploatacji z systemem Start-Stop. Technologia AGM gwarantuje także większe bezpieczeństwo użytkowania, minimalizując ryzyko wycieku elektrolitu oraz zapewniając prawidłową pracę licznych systemów elektronicznych obecnych w tych wersjach silnikowych.
Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) - silniki benzynowe:
C300 2.0 (180 kW) - z systemem Start-Stop
C300e 2.0 Plug-In Hybrid (235 kW) - z systemem Start-Stop
C350e 2.0 Plug-In Hybrid (205 kW) - z systemem Start-Stop
C400 4matic 3.0 (245 kW) - z systemem Start-Stop
C450 AMG 4matic 3.0 (270 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 11 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK800 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R080658M | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A6 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM F21 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
W przypadku silników benzynowych Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) takich jak C400 4matic 3.0 (245 kW) Start-Stop, C450 AMG 4matic 3.0 (270 kW) Start-Stop, C300 2.0 (180 kW) Start-Stop, a także hybrydowych jednostek C300e 2.0 Plug-In Hybrid (235 kW) Start-Stop i C350e 2.0 Plug-In Hybrid (205 kW) Start-Stop, zalecane są wyłącznie akumulatory wykonane w technologii AGM (Absorbent Glass Mat). Te silniki, wyposażone w zaawansowane systemy Start-Stop oraz rozbudowaną elektronikę, wymagają akumulatorów o podwyższonej wytrzymałości na głębokie cykle rozładowania oraz wysokim prądzie rozruchowym. Dodatkowo w wersjach hybrydowych istotna jest szybka regeneracja i stabilność parametrów akumulatora, co czyni technologię AGM optymalnym wyborem.
Do wszystkich wymienionych jednostek napędowych pasują akumulatory o pojemności 80 Ah i prądzie rozruchowym 800 A. Standardowe wymiary tych akumulatorów to: długość 315 mm, szerokość 175 mm i wysokość 190 mm, co gwarantuje bezproblemowe dopasowanie do fabrycznej komory akumulatora w modelu W205. Ważnym aspektem jest układ biegunów 0 (prawostronny plus), rodzaj końcówek 1 oraz montaż typu B13, które są zgodne z wymaganiami Mercedesa dla tych wersji silnikowych.
Wśród polecanych producentów znajdują się Bosch (seria S5 AGM, model S5A 11), Centra (seria AGM, model CK800), Varta (Silver Dynamic AGM, modele F21 i A6) oraz Jenox (AGM, model R080658M). Wszystkie te akumulatory wyróżniają się bardzo dobrą wydajnością przy intensywnym użytkowaniu systemu Start-Stop oraz obecności licznych odbiorników prądu. Zastosowanie technologii AGM przekłada się na wysoką odporność na wstrząsy, stabilność parametrów pracy i dłuższą żywotność nawet w warunkach wzmożonego obciążenia, typowych dla silników o większej mocy oraz hybrydowych układów napędowych.
Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) - silniki diesla:
C180d 1.6 (85 kW) - z systemem Start-Stop
C200d 1.6 (100 kW) - z systemem Start-Stop
C200d 2.2 (100 kW) - z systemem Start-Stop
C220d 2.2 (120 kW) - z systemem Start-Stop
C220d 2.2 (125 kW) - z systemem Start-Stop
C250d 2.2 (150 kW) - z systemem Start-Stop
C250d 4matic 2.2 (150 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 05 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK600 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R060614M | 60 Ah 630 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A8 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM D52 | 60 Ah 680 A | 242x175x190 mm | Więcej |
W przypadku wszystkich wymienionych silników wysokoprężnych Mercedes-Benz C Klasa IV (W205), czyli C250d 4matic 2.2 (150 kW) Start-Stop, C180d 1.6 (85 kW) Start-Stop, C250d 2.2 (150 kW) Start-Stop, C200d 1.6 (100 kW) Start-Stop, C200d 2.2 (100 kW) Start-Stop, C220d 2.2 (125 kW) Start-Stop oraz C220d 2.2 (120 kW) Start-Stop, zalecane są akumulatory wykonane w technologii AGM. Jest to niezbędne ze względu na obecność systemu Start-Stop, który wymaga od akumulatora bardzo wysokiej odporności na częste cykle ładowania i rozładowania oraz zapewnienia stabilnego prądu rozruchowego nawet podczas intensywnej eksploatacji w trudnych warunkach.
Do tych silników idealnie pasują akumulatory o pojemności 60 Ah i prądzie rozruchowym w zakresie 630–680 A. Wymiary akumulatorów przeznaczonych do tych jednostek są zgodne z fabrycznymi wymaganiami i wynoszą 242 mm długości, 175 mm szerokości oraz 190 mm wysokości. Układ biegunów to 0 (prawy plus), rodzaj końcówek 1 oraz montaż typu B13, co gwarantuje łatwy i bezproblemowy montaż w fabrycznej komorze akumulatora modelu W205.
Wśród rekomendowanych modeli znajdują się akumulatory Bosch S5 AGM S5A 05, Centra AGM CK600, Varta Silver Dynamic AGM D52 i A8 oraz Jenox AGM R060614M. Wszystkie te akumulatory charakteryzują się wysoką trwałością, odpornością na głębokie rozładowania oraz dużą wydajnością prądową, co przekłada się na niezawodny rozruch i prawidłowe działanie systemu Start-Stop oraz pozostałej elektroniki pokładowej. Technologia AGM zapewnia również większe bezpieczeństwo, eliminując ryzyko wycieku elektrolitu oraz gwarantując stabilne parametry pracy przez cały okres eksploatacji, nawet przy częstych i krótkich trasach typowych dla silników wysokoprężnych w codziennym użytkowaniu.
Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) - silniki diesla:
C300h 2.2 Hybrid (170 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 08 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK700 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R070616M | 70 Ah 760 A | 276x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A7 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM E39 | 70 Ah 760 A | 278x175x190 mm | Więcej |
W przypadku silnika wysokoprężnego C300h 2.2 Hybrid (170 kW) Start-Stop w Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) zastosowanie odpowiedniego akumulatora ma kluczowe znaczenie dla prawidłowej pracy zarówno układu hybrydowego, jak i zaawansowanego systemu Start-Stop. W tej wersji silnikowej konieczne jest użycie akumulatora wykonanego w technologii AGM (Absorbent Glass Mat), która zapewnia wysoką odporność na głębokie cykle rozładowania oraz szybkie ładowanie, niezbędne przy częstych uruchomieniach silnika i pracy licznych odbiorników energii.
Do C300h 2.2 Hybrid pasują akumulatory o pojemności 70 Ah i prądzie rozruchowym 760 A. Wymiary rekomendowanych modeli to 278 mm długości, 175 mm szerokości i 190 mm wysokości (w przypadku Jenoxa długość wynosi 276 mm), co gwarantuje idealne dopasowanie do fabrycznej komory akumulatora w tym modelu. Wśród rekomendowanych producentów znajdują się Bosch (S5 AGM S5A 08), Centra (AGM CK700), Varta (Silver Dynamic AGM E39 oraz A7) oraz Jenox (AGM R070616M). Wszystkie te akumulatory zostały zaprojektowane z myślą o pojazdach wyposażonych w systemy Start-Stop i dodatkowe układy hybrydowe, dzięki czemu cechują się wysoką stabilnością parametrów, odpornością na intensywną eksploatację oraz długą żywotnością. Technologia AGM dodatkowo minimalizuje ryzyko wycieku elektrolitu, co zwiększa bezpieczeństwo użytkowania nawet przy dynamicznej jeździe i częstym korzystaniu z systemu odzyskiwania energii.
Dobierając akumulator do C300h 2.2 Hybrid, należy zwrócić szczególną uwagę na parametry techniczne zgodne z powyższymi wytycznymi, by zapewnić niezawodność układu hybrydowego oraz bezproblemowe funkcjonowanie wszystkich systemów elektronicznych tego modelu.
Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) - silniki diesla:
C180d 1.6 (90 kW) - z systemem Start-Stop
C200d 1.6 (118 kW) - z systemem Start-Stop
C200d 2.0 (110 kW) - z systemem Start-Stop
C220d 2.0 (143 kW) - z systemem Start-Stop
C220d 4matic 2.0 (143 kW) - z systemem Start-Stop
C220d 4matic 2.2 (125 kW) - z systemem Start-Stop
C300d 2.0 (180 kW) - z systemem Start-Stop
C300d 4matic 2.0 (180 kW) - z systemem Start-Stop
C300de 2.0 Plug-In Hybrid (225 kW) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S5 AGM S5A 11 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Centra AGM CK800 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Jenox AGM R080658M | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM A6 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic AGM F21 | 80 Ah 800 A | 315x175x190 mm | Więcej |
W przypadku silników wysokoprężnych Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) takich jak C200d 2.0 (110 kW) Start-Stop, C200d 1.6 (118 kW) Start-Stop, C220d 4matic 2.2 (125 kW) Start-Stop, C220d 2.0 (143 kW) Start-Stop, C220d 4matic 2.0 (143 kW) Start-Stop, C180d 1.6 (90 kW) Start-Stop, C300de 2.0 Plug-In Hybrid (225 kW) Start-Stop, C300d 2.0 (180 kW) Start-Stop oraz C300d 4matic 2.0 (180 kW) Start-Stop, zastosowanie odpowiedniego akumulatora AGM jest kluczowe dla prawidłowej pracy zarówno układu napędowego, jak i zaawansowanych systemów Start-Stop oraz licznych odbiorników energii elektrycznej obecnych w tych wersjach.
Do wszystkich wyżej wymienionych jednostek napędowych rekomendowane są akumulatory o pojemności 80 Ah i prądzie rozruchowym 800 A. Standardowe wymiary takich akumulatorów to długość 315 mm, szerokość 175 mm oraz wysokość 190 mm, co zapewnia idealne dopasowanie do fabrycznej komory akumulatora. Wśród rekomendowanych producentów i modeli znajdują się Bosch S5 AGM S5A 11, Centra AGM CK800, Varta Silver Dynamic AGM F21 i A6 oraz Jenox AGM R080658M. Wszystkie te akumulatory wykonane są w technologii AGM, która gwarantuje wysoką odporność na głębokie rozładowania, szybkie ładowanie oraz długą żywotność nawet przy intensywnym użytkowaniu systemu Start-Stop. Dodatkowo technologia AGM zapewnia stabilność parametrów pracy, niezawodność rozruchu oraz bezpieczeństwo eksploatacji – szczególnie istotne w nowoczesnych dieslach i hybrydach plug-in, gdzie zapotrzebowanie na energię jest znacząco wyższe niż w starszych konstrukcjach.
Wybierając akumulator do tych silników, należy zwrócić uwagę nie tylko na pojemność i prąd rozruchowy, ale także na zastosowaną technologię AGM. Gwarantuje ona pełną kompatybilność z systemami Start-Stop, rekuperacją energii oraz zaawansowaną elektroniką pokładową, co przekłada się na długotrwałą i bezproblemową eksploatację samochodu zarówno podczas codziennych dojazdów, jak i dłuższych tras.
Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Mercedes-Benz C Klasa IV (W205) lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach). Koniecznie podaj model Mercedes-Benz, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp