Wybór odpowiedniego akumulatora do Chevrolet Spark II (M300) z lat 2009-2015 jest ważnym krokiem, aby zapewnić niezawodne funkcjonowanie układu elektrycznego i bezproblemowy rozruch. Wszystkie modele tego samochodu, zarówno benzynowe, jak i LPG, nie są wyposażone w system Start-Stop, co oznacza, że tradycyjny akumulator kwasowo-ołowiowy będzie w pełni odpowiedni.
Dla wersji z silnikami 1.0 i 1.2, minimalna pojemność akumulatora powinna wynosić 35 Ah, a maksymalna 40 Ah. Ważnym parametrem jest również prąd rozruchowy, który w przypadku tych jednostek wynosi od 240 A do 330 A. Przykładowe pasujące modele to Bosch S40 19, Centra CB357 lub Varta A15. Wybierając akumulator, warto zwrócić szczególną uwagę na układ biegunów - w niektórych przypadkach może być wymagany akumulator z plusem po lewej stronie, co nie jest standardowym rozwiązaniem.
Ciekawostką w Chevrolet Spark II jest potrzeba zastosowania akumulatorów z cieńszymi końcówkami typu 3, co oznacza, że należy unikać standardowych rozwiązań stosowanych w większych pojazdach. Dodatkowo, warto zwrócić uwagę na rodzaj mocowań - w tym modelu powszechnie używane są mocowania typu B0, a nie B13, które są najczęściej spotykane w akumulatorach do innych aut. Dlatego przed zakupem nowego akumulatora warto upewnić się, że będzie on kompatybilny z systemem mocowania w samochodzie.
Dla wersji z instalacją LPG, takich jak 1.0 LPG i 1.2 LPG, zalecenia dotyczące akumulatorów są podobne jak w przypadku standardowych wersji benzynowych. Należy jednak mieć na uwadze, że w pojazdach z LPG mogą występować wyższe obciążenia elektryczne, szczególnie podczas uruchamiania silnika, dlatego dobrym pomysłem może być wybór akumulatora o wyższej pojemności, jeśli to możliwe w ramach wymagań technicznych.
Podsumowując, wybór akumulatora do Chevrolet Spark II powinien być przemyślany, a oprócz standardowych parametrów, takich jak pojemność czy prąd rozruchowy, warto zwrócić uwagę na specyficzne wymagania dotyczące układu biegunów, rodzaju końcówek i mocowań. Dzięki temu można zapewnić odpowiednie działanie samochodu na dłuższą metę, unikając niespodziewanych problemów.
Chevrolet Spark w wersji II (M300) produkowany był w latach 2009 - 2015. Poniżej prezentujemy specyfikacje akumulatorów pasujących do konkretnych silników.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Chevrolet Spark (2009-2015):
| Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
|---|---|---|
| 1 - plus po lewej stronie | 3 | B0 |
Chevrolet Spark II (M300) - silniki benzynowe:
1.0
1.0 LPG
1.2
1.2 LPG
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S4 S40 19 | 40 Ah 330 A | 187x127x227 mm | Więcej |
| Centra Plus CB357 | 35 Ah 240 A | 187x127x220 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic A15 | 40 Ah 330 A | 187x127x227 mm | Więcej |
W przypadku Chevroleta Spark II (M300) produkowanego w latach 2009-2015, z silnikami benzynowymi 1.0 bez Start-Stop, 1.0 LPG bez Start-Stop, 1.2 bez Start-Stop oraz 1.2 LPG bez Start-Stop, wybór odpowiedniego akumulatora ma kluczowe znaczenie dla prawidłowego działania pojazdu i jego niezawodności. Wymienione wersje silnikowe nie są wyposażone w zaawansowany system Start-Stop, co oznacza, że nie wymagają specjalnych akumulatorów typu AGM czy EFB. Zaleca się jednak stosowanie akumulatorów o parametrach zgodnych z zaleceniami producenta, dostosowanych do niewielkiej pojemności silnika oraz kompaktowej konstrukcji auta.
Dla wyżej wymienionych silników idealnie sprawdzają się akumulatory o pojemności od 35 do 40 Ah oraz prądzie rozruchowym od 240 do 330 A. Ważne jest, aby wymiary akumulatora były odpowiednio dobrane do ograniczonej przestrzeni pod maską Sparka. W praktyce najlepiej pasują modele o długości 187 mm, szerokości 127 mm i wysokości w zakresie od 220 do 227 mm. Układ biegunów powinien być 1 (lewostronny plus), a końcówki biegunowe typu 3, co jest standardem dla tego typu pojazdów w Europie.
Przykładowe akumulatory spełniające powyższe kryteria to Centra Plus CB357 o pojemności 35 Ah i prądzie 240 A, Bosch S4 S40 19 oraz Varta Blue Dynamic A15, oba o pojemności 40 Ah i prądzie rozruchowym 330 A. Każdy z nich posiada odpowiednie wymiary oraz standardowy sposób montażu (B0). Są to akumulatory o tradycyjnej technologii, co jest w zupełności wystarczające do samochodów bez systemu Start-Stop, zapewniając jednocześnie pewny rozruch zarówno latem, jak i zimą.
Podsumowując, do silników 1.0 i 1.2 benzynowych oraz ich wersji LPG w Chevrolet Spark II należy wybierać akumulatory o pojemności 35-40 Ah, prądzie rozruchowym minimum 240-330 A oraz odpowiednich wymiarach, mieszczących się w przedziale podanym przez producenta. Wybór produktów renomowanych marek, takich jak Centra, Bosch czy Varta, zapewni odpowiednią jakość i żywotność akumulatora, a właściwy montaż oraz dobór parametrów technicznych zagwarantuje bezproblemową eksploatację pojazdu.
Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Chevrolet Spark II (M300) lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach). Koniecznie podaj model Chevrolet, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp