Kia Sportage III (2010-2015) – akumulatory

Kia Sportage III produkowana była w latach 2010 - 2015. Poniżej prezentujemy specyfikacje akumulatorów pasujących do konkretnych silników.

Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Kia Sportage III (2010-2015):

Polaryzacja biegunówRodzaj końcówekStrefa podłogowa
0 - plus po prawej stronie1B13
1 - plus po lewej stronie1Korean B1
1 - plus po lewej stronie1B01
0 - plus po prawej stronie1B0
1 - plus po lewej stronie1B0
0 - plus po prawej stronie1Korean B1
Jak widać, w przypadku Kia Sportage III, nawet podstawowe parametry akumulatorów (polaryzacja, rodzaj końcówek i sposób montażu) nie są identyczne dla wszystkich wersji silnikowych. Z tego powodu należy szczególnie zadbać o dopasowanie baterii do konkretnego silnika.

Kia Sportage III - silniki benzynowe:
2.0 CVVT
2.0 CVVT AWD


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4S40 2560 Ah540 A232x173x225 mmWięcej
Centra PlusCB60560 Ah390 A230x173x222 mmWięcej
Varta Blue DynamicD4860 Ah540 A232x173x225 mmWięcej
W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 230x173x222 mm lub 232x173x225 mm, których pojemność przekracza 55 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB605, którego pojemność wynosi 60 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 390 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Varta Blue Dynamic D48 o pojemności 60 Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 540 A.

Kia Sportage III - silniki benzynowe:
1.6 GDI


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4S40 2460 Ah540 A232x173x225 mmWięcej
Centra PlusCB60460 Ah390 A230x173x222 mmWięcej
Centra FuturaCA65465 Ah580 A230x173x222 mmWięcej
Varta Blue DynamicD4760 Ah540 A232x173x225 mmWięcej
Dla Kia Sportage III z silnikiem benzynowym 1.6 GDI wybieramy akumulatory o wymiarach 230x173x222 mm lub 232x173x225 mm, których pojemność przekracza 47 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB604, którego pojemność wynosi 60 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 390 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Centra Futura CA654 o pojemności 65 Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 580 A.

Kia Sportage III - silniki benzynowe:
1.6 GDI - z systemem Start-Stop


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4 EFBS4 E0870 Ah650 A278x175x190 mmWięcej
Centra EFBCL70070 Ah720 A278x175x190 mmWięcej
Jenox EFBR072616S72 Ah720 A276x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic EFBN7070 Ah760 A278x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic EFBE4570 Ah650 A278x175x190 mmWięcej
Posiadanie Kia Sportage III z silnikiem 1.6 GDI z systemem Start-Stop oznacza konieczność zastosowania droższych akumulatorów wyprodukowanych w technologii EFB. Wymiary pasujących akumulatorów różnią się nieco w przypadku poszczególnych producentów i wynoszą: 276x175x190 mm lub 278x175x190 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 70 Ah pojemności oraz 650 A prądu rozruchowego. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.

Kia Sportage III - silniki diesla:
2.0 CRDi
2.0 CRDi AWD


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4S40 2995 Ah830 A306x173x225 mmWięcej
Centra FuturaCA95595 Ah800 A306x173x222 mmWięcej
Centra PlusCB95595 Ah720 A306x173x222 mmWięcej
Varta Blue DynamicG895 Ah830 A306x173x225 mmWięcej
Wymienione silniki diesla powinny współpracować z akumulatorami o wymiarach 306x173x222 mm lub 306x173x225 mm, których pojemność wynosi minimum 90 Ah. Najbardziej podstawowa bateria z tego zestawu to Centra Plus CB955 o pojemności 95 Ah i 720 A prądu rozruchowego, natomiast największą pojemnością odznacza się akumulator Bosch S4 S40 29 o pojemności 95 Ah, posiadający 830A maksymalnego prądu rozruchowego.

Kia Sportage III - silniki diesla:
1.7 CRDi - z systemem Start-Stop
2.0 CRDi - z systemem Start-Stop
2.0 CRDi AWD - z systemem Start-Stop


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S5 AGMS5A 1180 Ah800 A315x175x190 mmWięcej
Centra AGMCK80080 Ah800 A315x175x190 mmWięcej
Jenox AGMR080658M80 Ah800 A315x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic AGMA680 Ah800 A315x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic AGMF2180 Ah800 A315x175x190 mmWięcej
Silniki diesla Kia Sportage III wymienione powyżej posiadają system Start-Stop i w tym przypadku oznacza to konieczność używania akumulatorów wyprodukowanych w technologii AGM. Akumulatory pasujące do silników 1.7 CRDi, 2.0 CRDi oraz 2.0 CRDi AWD mają wymiary 315x175x190 mm. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają identyczną pojemność wynoszącą 80Ah oraz prąd rozruchowy o wartości 800 A. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają strefę podłogową B13.
Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Kia Sportage III lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach, aby pomóc również innym użytkownikom). Koniecznie podaj model auta, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp

Zobacz również informacje o innych autach tego producenta

Kia Carens I (2000-2002)
Kia Carens II (2002-2006)
Kia Carens III (2006-2012)
Kia Carens IV (2013-)
Kia Carnival I (UP, GQ) (1999-2006)
Kia Carnival II (VQ) (2006-2014)
Kia Cee'd I (2006-2012)
Kia Cee'd II (2012-)
Kia Pro Cee'd I (2006-2012)
Kia Pro Cee'd II (2012-2018)
Kia Rio I (1999-2005)
Kia Rio II (2005-2011)
Kia Rio III (2011-2017)
Kia Shuma I (1997-2001)
Kia Shuma II (2001-2004)
Kia Sorento I (2002-2009)
Kia Sorento II (2009-2015)
Kia Soul I (2009-2013)
Kia Sportage 4 (2015-2021)
Kia Sportage I (1994-2002)
Kia Sportage II (2004-2010)

3 komentarze do “Kia Sportage III (2010-2015) – akumulatory

  1. Niewłaściwa polorayzacja KIA III

    Niewłaściwe modele akumulatorów dla Kia Sportage III – silniki diesla:
    2.0 CRDi
    2.0 CRDi AWD
    We wskazanej KIA polorayzacja jest odwrotna (plus po lewej stronie).

    Odpowiedz
    1. redakcja Autor wpisu

      Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Wygląda na to, że polaryzacja zależy od miejsca produkcji auta. Sprawdzimy to dokładnie i wkrótce uzupełnimy informacje.

      Odpowiedz
    2. redakcja Autor wpisu

      W Europie rzeczywiście te modele mają odwrotną polaryzację akumualtorów – plus po lewej stronie. Zmienione. Pozdrawiamy.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

The maximum upload file size: 10 MB. You can upload: image. Drop files here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.