Hyundai i20 II (GB) (2014-2020) – akumulatory

Dobór odpowiedniego akumulatora do Hyundai i20 II (GB) z lat 2014–2020 zależy przede wszystkim od rodzaju silnika oraz obecności systemu Start-Stop. To właśnie te dwa czynniki mają największy wpływ na wymagania dotyczące pojemności, prądu rozruchowego oraz technologii wykonania akumulatora. Warto pamiętać, że wybór właściwego modelu ma kluczowe znaczenie dla niezawodności auta, zwłaszcza w sezonie zimowym, kiedy akumulator jest szczególnie obciążony.

W wersjach benzynowych 1.2 (55 kW i 62 kW) oraz 1.4 (74 kW), a także w dieslu 1.1 CRDi (55 kW) producent przewidział klasyczne akumulatory kwasowo-ołowiowe o pojemności od 50 do 54 Ah i prądzie rozruchowym w granicach 450–540 A. Przykładowe pasujące modele to Bosch S40 02, Centra CA530, Varta C22 czy Jenox 050612. To popularne baterie, które można łatwo znaleźć w większości sklepów motoryzacyjnych. Warto podkreślić, że przy wyborze akumulatora dobrze jest zwrócić uwagę na datę produkcji – nowy akumulator powinien być możliwie „świeży”, najlepiej nie starszy niż 6 miesięcy.

Mocniejszy diesel 1.4 CRDi (66 kW) wymaga już większej pojemności w zakresie 70–77 Ah oraz wyższego prądu rozruchowego od 640 do nawet 780 A. Tutaj dobrze sprawdzają się akumulatory z segmentu średniego i wyższego, np. Bosch S50 08, Centra CA770 czy Varta E11. Dzięki takim parametrom auto lepiej radzi sobie z rozruchem w trudnych warunkach, a żywotność akumulatora jest dłuższa przy większym obciążeniu.

Największe wymagania występują w przypadku jednostek 1.0 T-GDI z systemem Start-Stop (74 i 88 kW). Tutaj konieczne są akumulatory wykonane w technologii AGM, które są przystosowane do częstego ładowania i rozładowania. Zalecane parametry to 70 Ah i prąd rozruchowy na poziomie 760 A. Przykładowe pasujące modele to Bosch S5A 08, Varta E39 czy Centra CK700. Co ciekawe, akumulatory AGM mogą pracować pod wyższym obciążeniem i mają większą odporność na wibracje, co sprawia, że świetnie nadają się także do aut z bogatym wyposażeniem elektrycznym.

Warto wiedzieć, że niektóre wersje i20 korzystają z mniej popularnego mocowania B1 zamiast standardowego B13. Oznacza to, że przy wymianie akumulatora należy zwrócić szczególną uwagę na rodzaj mocowania, aby uniknąć problemów z montażem. To drobny, ale istotny detal, który często bywa pomijany przy zakupie.

Hyundai i20 w wersji II (GB) produkowany był w latach 2014 - 2020. Zapraszamy do zestawienia akumulatorów pasujących do poszczególnych wersji silnikowych.

Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Hyundai i20 (2014-2020):

Polaryzacja biegunówRodzaj końcówekStrefa podłogowa
0 - plus po prawej stronie1B13
0 - plus po prawej stronie1B0
Jak widać, w przypadku Hyundai i20, nawet podstawowe parametry akumulatorów (polaryzacja, rodzaj końcówek i sposób montażu) nie są identyczne dla wszystkich wersji silnikowych. Z tego powodu należy szczególnie zadbać o dopasowanie baterii do konkretnego silnika.

Hyundai i20 II (GB) - silniki benzynowe:
1.2 (55 kW)
1.2 (62 kW)
1.4 (74 kW)


Akumulatory pasujące do Hyundai i20 II (GB) z silnikami: 1.2 (55 kW), 1.2 (62 kW) i 1.4 (74 kW)
ModelPojemność i prądWymiaryCena
Bosch S4
S40 02
52 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Bosch S5
S50 02
54 Ah
530 A
207x175x190 mmWięcej
Centra Plus
CB500
50 Ah
450 A
207x175x190 mmWięcej
Centra Futura
CA530
53 Ah
540 A
207x175x190 mmWięcej
Jenox Classic
050612
50 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic
C22
52 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic
C30
54 Ah
530 A
207x175x190 mmWięcej

W przypadku modeli Hyundai i20 II (GB) z lat 2014-2020 wyposażonych w silniki benzynowe 1.2 (55 kW) bez systemu Start-Stop, 1.2 (62 kW) bez Start-Stop oraz 1.4 (74 kW) bez Start-Stop, zalecane są standardowe akumulatory kwasowo-ołowiowe o zbliżonych parametrach technicznych. Wymienione jednostki napędowe nie wymagają specjalistycznych akumulatorów przeznaczonych do systemów Start-Stop, dlatego można zastosować szeroko dostępne modele dedykowane do klasycznych rozwiązań.

Do tych silników pasują akumulatory o pojemności od 50 do 54 Ah i prądzie rozruchowym w zakresie 450–540 A. Wszystkie rekomendowane akumulatory mają identyczne wymiary zewnętrzne, czyli długość 207 mm, szerokość 175 mm i wysokość 190 mm. Umożliwia to bezproblemowy montaż w fabrycznym miejscu pod maską bez konieczności modyfikacji uchwytów czy przewodów. Układ biegunów to standardowy 0 (prawy plus), a rodzaj końcówek to typ 1, który jest najczęściej stosowany w samochodach koreańskich oraz europejskich.

Wśród polecanych akumulatorów znajdują się modele takich producentów jak Bosch (serie S4 i S5), Varta (Blue Dynamic i Silver Dynamic), Centra (Plus, Futura) oraz Jenox (Classic). Wszystkie te produkty cechują się wysoką jakością wykonania oraz niezawodnością, a ich parametry techniczne są w pełni zgodne z wymaganiami silników 1.2 i 1.4 benzynowych w Hyundai i20 II. Wybierając akumulator do tego auta, warto zwrócić uwagę zarówno na pojemność, jak i prąd rozruchowy, aby zapewnić bezproblemowy rozruch nawet w trudniejszych warunkach pogodowych.

Przykłady zamontowanych akumulatorów:

Akumulator zamontowany w Hyundai i20 GB 1.4 benzyna 2018:
Akumulator zamontowany w Hyundai i20 GB 1.4 benzyna 2018
Model: Grom Ca 50Ah L1
Pojemność: 50 Ah, Prąd: 480 A
Rodzaj akumulatora: standardowy
Wymiary: 207x175x190 mm

Hyundai i20 II (GB) - silniki benzynowe:
1.0 T-GDI (74 kW)


Akumulatory pasujące do Hyundai i20 II (GB) z silnikami: 1.0 T-GDI (74 kW)
ModelPojemność i prądWymiaryCena
Bosch S4
S40 21
45 Ah
330 A
238x129x227 mmWięcej
Centra Plus
CB454
45 Ah
330 A
237x127x227 mmWięcej
Varta Blue Dynamic
B32
45 Ah
330 A
238x129x227 mmWięcej

Dla wersji Hyundai i20 II (GB) z lat 2014-2020 wyposażonych w silnik 1.0 T-GDI (74 kW) bez systemu Start-Stop zalecany jest inny typ akumulatora niż w przypadku większych jednostek benzynowych. Do tego nowoczesnego, turbodoładowanego silnika producent rekomenduje montaż akumulatora o pojemności 45 Ah i prądzie rozruchowym 390 A. Warto zwrócić uwagę, że w przypadku tej jednostki stosuje się akumulator o nieco mniejszych wymiarach niż w pozostałych silnikach – długość wynosi 237 mm, szerokość 136 mm, a wysokość 227 mm.

Przykładem odpowiednio dobranego akumulatora jest Centra Futura CA456, który doskonale wpisuje się w wymagania techniczne silnika 1.0 T-GDI. Akumulator ten posiada standardowy układ biegunów 0 (prawy plus) oraz końcówki typu 3 z adapterem, co pozwala na bezproblemowy montaż w fabrycznej podstawie typu B1. Jest to klasyczny akumulator kwasowo-ołowiowy, który nie wymaga dodatkowych rozwiązań technologicznych, ponieważ silnik nie jest wyposażony w system Start-Stop.

Wybierając akumulator do tej wersji silnikowej, należy zwrócić szczególną uwagę na wymiary oraz rodzaj końcówek, ponieważ różnią się one od modeli stosowanych w pozostałych wersjach benzynowych. Rekomendowane akumulatory, takie jak wspomniana Centra Futura CA456, zapewniają optymalne parametry rozruchowe i trwałość, a jednocześnie są w pełni kompatybilne z instalacją elektryczną i wymaganiami przestrzennymi silnika 1.0 T-GDI w Hyundai i20 II.


Hyundai i20 II (GB) - silniki benzynowe:
1.0 T-GDI (74 kW) - z systemem Start-Stop
1.0 T-GDI (88 kW) - z systemem Start-Stop


Akumulatory pasujące do Hyundai i20 II (GB) z silnikami: 1.0 T-GDI (74 kW) Start-Stop i 1.0 T-GDI (88 kW) Start-Stop
ModelPojemność i prądWymiaryCena
Bosch S5 AGM
S5A 08
70 Ah
760 A
278x175x190 mmWięcej
Centra AGM
CK700
70 Ah
760 A
278x175x190 mmWięcej
Jenox AGM
R070616M
70 Ah
760 A
276x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic AGM
E39
70 Ah
760 A
278x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic AGM
A7
70 Ah
760 A
278x175x190 mmWięcej

W przypadku Hyundai i20 II (GB) z lat 2014-2020 wyposażonych w silniki 1.0 T-GDI o mocy 74 kW oraz 88 kW z systemem Start-Stop, wymagane są specjalne akumulatory typu AGM (Absorbent Glass Mat). Tego rodzaju akumulatory charakteryzują się zwiększoną odpornością na cykliczne rozładowania oraz krótkie doładowania, co jest niezbędne w pojazdach z technologią Start-Stop. Wysoka wydajność cykliczna, szybkie przyjmowanie ładunku oraz szczelna konstrukcja sprawiają, że akumulatory AGM są idealnym wyborem dla nowoczesnych, turbodoładowanych jednostek 1.0 T-GDI wyposażonych w zaawansowane systemy zarządzania energią.

Do tych wersji silnikowych dedykowane są akumulatory o pojemności 70 Ah i prądzie rozruchowym 760 A. Odpowiednie wymiary to długość 278 mm, szerokość 175 mm i wysokość 190 mm, co gwarantuje idealne dopasowanie do fabrycznej podstawy montażowej typu B13. Układ biegunów to standardowy 0 (prawy plus), a rodzaj końcówek – typ 1, stosowany w większości współczesnych samochodów osobowych. Wśród rekomendowanych modeli znajdują się akumulatory renomowanych producentów, takich jak Bosch S5 AGM S5A08, Centra AGM CK700, Varta Silver Dynamic AGM E39 i A7 oraz Jenox AGM R070616M. Wszystkie te produkty spełniają restrykcyjne wymagania techniczne, gwarantując niezawodność działania systemu Start-Stop i pewny rozruch nawet przy intensywnej eksploatacji miejskiej.

Wybierając akumulator do silników 1.0 T-GDI z systemem Start-Stop w Hyundai i20 II, należy bezwzględnie stosować akumulatory typu AGM o rekomendowanych parametrach, ponieważ zastosowanie standardowego akumulatora kwasowo-ołowiowego może prowadzić do szybkiego zużycia i problemów z elektroniką pojazdu. Akumulatory AGM zapewniają stabilną pracę układów elektronicznych oraz pełną zgodność z wymaganiami współczesnych silników benzynowych z technologią Start-Stop, stosowanych w tym modelu Hyundaia.

Przykłady zamontowanych akumulatorów:

Akumulator zamontowany w Hyundai i20 II GB 1.0 T-GDI benzyna 100KM start-stop 2016:
Akumulator zamontowany w Hyundai i20 II GB 1.0 T-GDI benzyna 100KM start-stop 2016
Model: Exide AGM EK700
Pojemność: 70 Ah, Prąd: 760 A
Rodzaj akumulatora: AGM
Wymiary: 278x175x190 mm

Akumulator zamontowany w Hyundai i20 II GB 1.0 T-GDI benzyna 100KM start-stop 2017:
Akumulator zamontowany w Hyundai i20 II GB 1.0 T-GDI benzyna 100KM start-stop 2017
Model: Hyundai orginał AGM70L-DIN
Pojemność: 70 Ah, Prąd: 760 A
Rodzaj akumulatora: AGM
Wymiary: 278x175x190 mm

Hyundai i20 II (GB) - silniki diesla:
1.1 CRDi (55 kW)


Akumulatory pasujące do Hyundai i20 II (GB) z silnikami: 1.1 CRDi (55 kW)
ModelPojemność i prądWymiaryCena
Bosch S4
S40 02
52 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Bosch S5
S50 02
54 Ah
530 A
207x175x190 mmWięcej
Centra Plus
CB500
50 Ah
450 A
207x175x190 mmWięcej
Centra Futura
CA530
53 Ah
540 A
207x175x190 mmWięcej
Jenox Classic
050612
50 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic
C22
52 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic
C30
54 Ah
530 A
207x175x190 mmWięcej

W przypadku modeli Hyundai i20 II (GB) z lat 2014-2020 wyposażonych w silnik wysokoprężny 1.1 CRDi (55 kW) bez systemu Start-Stop, zalecane są standardowe akumulatory kwasowo-ołowiowe o pojemności mieszczącej się w zakresie od 50 do 54 Ah i prądzie rozruchowym od 450 do 540 A. Silnik ten nie jest wyposażony w wymagający technologicznie system Start-Stop, dlatego nie ma potrzeby stosowania specjalistycznych akumulatorów typu EFB czy AGM – wystarczające są tradycyjne modele dedykowane pojazdom z klasycznym układem rozruchowym.

Do diesla 1.1 CRDi pasują akumulatory o wymiarach 207 mm długości, 175 mm szerokości i 190 mm wysokości, co oznacza, że są one w pełni kompatybilne z fabryczną podstawą montażową typu B13 wykorzystywaną w tym modelu. Układ biegunów to standardowy 0 (prawy plus), a końcówki typu 1, co pozwala na bezproblemowe podłączenie do oryginalnych przewodów elektrycznych. Tego typu parametry i wymiary powodują, że wybór zamiennika jest szeroki i nie wymaga żadnych modyfikacji instalacji.

Wśród rekomendowanych akumulatorów dla silnika 1.1 CRDi znajdują się produkty znanych marek, takich jak Bosch (serie S4 i S5), Centra (Plus i Futura), Varta (Blue Dynamic i Silver Dynamic) czy Jenox (Classic). Wybierając model z tej grupy, można liczyć na wysoką jakość, pewność rozruchu nawet w niskich temperaturach oraz długą żywotność. Przykładowe modele to Bosch S40 02 (52 Ah, 470 A), Varta Blue Dynamic C22 (52 Ah, 470 A), Centra Futura CA530 (53 Ah, 540 A) czy Jenox Classic 050612 (50 Ah, 470 A). Wszystkie te akumulatory zostały zaprojektowane z myślą o niezawodnej pracy w samochodach z podstawowym wyposażeniem elektrycznym oraz silnikami diesla o niewielkiej pojemności.

Przykłady zamontowanych akumulatorów:

Akumulator zamontowany w Hyundai i20 II GB 1.1 CRDi diesel 75KM 2014:
Akumulator zamontowany w Hyundai i20 II GB 1.1 CRDi diesel 75KM 2014
Model: Fulmen Formula FB620
Pojemność: 62 Ah, Prąd: 540 A
Rodzaj akumulatora: standardowy
Wymiary: 242x175x190 mm

Hyundai i20 II (GB) - silniki diesla:
1.4 CRDi (66 kW)


Akumulatory pasujące do Hyundai i20 II (GB) z silnikami: 1.4 CRDi (66 kW)
ModelPojemność i prądWymiaryCena
Bosch S3
S30 08
70 Ah
640 A
278x175x190 mmWięcej
Bosch S4
S40 08
74 Ah
680 A
278x175x190 mmWięcej
Bosch S5
S50 08
77 Ah
780 A
278x175x190 mmWięcej
Centra Standard
CC700
70 Ah
640 A
278x175x190 mmWięcej
Centra Plus
CB740
74 Ah
680 A
278x175x190 mmWięcej
Centra Futura
CA770
77 Ah
760 A
278x175x190 mmWięcej
Jenox Classic
074616
74 Ah
680 A
276x175x190 mmWięcej
Varta Black Dynamic
E13
70 Ah
640 A
278x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic
E11
74 Ah
680 A
278x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic
E44
77 Ah
780 A
278x175x190 mmWięcej

W przypadku Hyundai i20 II (GB) z lat 2014-2020 wyposażonych w silnik wysokoprężny 1.4 CRDi (66 kW) bez systemu Start-Stop, zalecane są akumulatory o większej pojemności oraz wyższym prądzie rozruchowym niż w słabszych jednostkach benzynowych czy dieslach 1.1. Wynika to z wyższych wymagań prądowych silnika diesla o pojemności 1.4, zwłaszcza podczas rozruchu w niskich temperaturach. Dla tego wariantu silnikowego rekomendowane są standardowe akumulatory kwasowo-ołowiowe, które nie wymagają zastosowania technologii AGM czy EFB, ponieważ pojazd nie jest wyposażony w system Start-Stop.

Odpowiednie akumulatory do tej wersji silnika to modele o pojemności od 70 do 77 Ah i prądzie rozruchowym w zakresie 640–780 A. Wszystkie rekomendowane produkty mają zunifikowane wymiary: długość 278 mm, szerokość 175 mm i wysokość 190 mm, co pozwala na łatwy montaż w fabrycznej podstawie typu B13. Układ biegunów jest standardowy (0 – prawy plus), a końcówki typu 1, najczęściej spotykane w samochodach osobowych tej klasy. Dzięki tym parametrom każdy z rekomendowanych akumulatorów idealnie pasuje do seryjnego miejsca montażowego bez konieczności przeróbek instalacji czy uchwytów.

Wśród polecanych modeli znajdują się m.in. Jenox Classic 74 Ah (680 A), Bosch S3 70 Ah (640 A), Bosch S4 74 Ah (680 A), Bosch S5 77 Ah (780 A), Centra Standard CC700 (70 Ah, 640 A), Centra Plus CB740 (74 Ah, 680 A), Centra Futura CA770 (77 Ah, 760 A), Varta Black Dynamic E13 (70 Ah, 640 A), Varta Blue Dynamic E11 (74 Ah, 680 A) oraz Varta Silver Dynamic E44 (77 Ah, 780 A). Wszystkie te akumulatory gwarantują wysoki poziom niezawodności, dużą wydajność rozruchową oraz długą żywotność, co jest kluczowe w codziennej eksploatacji diesla. Wybierając akumulator do 1.4 CRDi, warto zwrócić uwagę na możliwie najwyższy prąd rozruchowy, co ułatwi start silnika nawet w bardzo trudnych warunkach pogodowych i zapewni stabilną pracę układu elektrycznego pojazdu.


Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Hyundai i20 II (GB) lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach). Koniecznie podaj model Hyundai, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp

Zobacz również jakie akumulatory pasują do innych modeli Hyundai

Hyundai Accent I (X3) (1994-2000)
Hyundai Accent II (LC) (2000-2005)
Hyundai Accent III (MC) (2005-2010)
Hyundai Accent IV (RB) (2010-)
Hyundai Coupe I (RD) (1998-2002)
Hyundai Coupe II (GK) (2001-2009)
Hyundai Elantra III (XD) (2000-2006)
Hyundai Elantra VI (AD) (2015-2020)
Hyundai Getz (2002-2011)
Hyundai i10 I (PA) (2008-2013)
Hyundai i10 II (BA, IA) (2013-2019)
Hyundai i20 I (2008-2014)
Hyundai i30 I (FD) (2007-2012)
Hyundai i30 II (GD) (2011-2017)
Hyundai i30 CW I (FD) kombi (2007-2012)
Hyundai i30 CW II (GD) kombi (2012-2017)
Hyundai i40 (2011-)
Hyundai i40 CW kombi (2011-)
Hyundai ix20 (2010-2019)
Hyundai ix35 (2010-2015)
Hyundai Kona I (2017-2023)
Hyundai Matrix (2001-2010)
Hyundai Santa Fe I (2000-2006)
Hyundai Santa Fe II (CM) (2006-2012)
Hyundai Santa Fe III (DM) (2012-)
Hyundai Tucson I (2004-2010)
Hyundai Tucson II (TL) (2015-2020)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

The maximum upload file size: 10 MB. You can upload: image. Drop files here

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.