Mazda 5 w wersji II (CW) produkowana jest od roku 2010. Poniższe zestawienie prezentuje informacje o akumulatorach pasujących do każdego z silników dostępnych na rynku.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Mazda 5 (2010-):
Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
---|
0 - plus po prawej stronie | 1 | Korean B1 |
0 - plus po prawej stronie | 1 | B0 |
0 - plus po prawej stronie | 1 | B9 |
0 - plus po prawej stronie | 1 | B01 |
Jak widać, w przypadku Mazda 5, nawet podstawowe parametry akumulatorów (polaryzacja, rodzaj końcówek i sposób montażu) nie są identyczne dla wszystkich wersji silnikowych. Z tego powodu należy szczególnie zadbać o dopasowanie baterii do konkretnego silnika.
Mazda 5 II (CW) - silniki benzynowe:
1.8 MZR
2.0
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 | S40 24 | 60 Ah | 540 A | 232x173x225 mm | Więcej |
Centra Plus | CB604 | 60 Ah | 390 A | 230x173x222 mm | Więcej |
Centra Futura | CA654 | 65 Ah | 580 A | 230x173x222 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic | D47 | 60 Ah | 540 A | 232x173x225 mm | Więcej |
W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 230x173x222 mm lub 232x173x225 mm, których pojemność przekracza 57 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB604, którego pojemność wynosi 60 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 390 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Centra Futura CA654 o pojemności 65Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 580 A.
Mazda 5 II (CW) - silniki benzynowe:
2.0 - z systemem Start-Stop
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Yuasa YBX7000 EFB | YBX7053 | 45 Ah | 370 A | 238x128x227 mm | Więcej |
Powyższe wersje Mazda 5 wyposażone są w system Start-Stop, i w tym przypadku powinniśmy skorzystać z akumulatorów wykonanych w technologii EFB. Pasujące akumulatory mają wymiary 238x128x227 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 45 Ah pojemności oraz 370 A prądu rozruchowego. Strefa montażowa powyższych akumulatorów to B0.
Mazda 5 II (CW) - silniki diesla:
1.6 CD
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 | S40 26 | 70 Ah | 630 A | 261x175x220 mm | Więcej |
Centra Plus | CB704 | 70 Ah | 540 A | 270x173x222 mm | Więcej |
Centra Futura | CA754 | 75 Ah | 630 A | 270x173x222 mm | Więcej |
Jenox Classic Japan | 070490 | 70 Ah | 550 A | 260x174x224 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic | E23 | 70 Ah | 630 A | 261x175x220 mm | Więcej |
Wymienione silniki diesla powinny współpracować z akumulatorami o wymiarach 260x174x224 mm, 261x175x220 mm lub 270x173x222 mm, których pojemność wynosi minimum 67 Ah. Najbardziej podstawowa bateria z tego zestawu to Centra Plus CB704 o pojemności 70Ah i 540A prądu rozruchowego, natomiast największą pojemnością odznacza się akumulator Centra Futura CA754 o pojemności 75 Ah, posiadający 630A maksymalnego prądu rozruchowego.
Jeśli nadal nie wiesz
jaki akumulator pasuje do Twojego Mazda 5, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach, aby pomóc również innym użytkownikom). Koniecznie podaj model auta, rocznik i rodzaj oraz pojemność silnika. Postaramy się pomóc!
Zobacz również informacje o innych autach tego producenta
Do silnikow benzynowych 2.0 z i-Stopem, nie da sie wlozyc tak duzych akumulatorw jak podano w tym zestawieniu. W autach tych sa montowane dwa akumulatory o mniejszej pojemnosci
Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Rzeczywiście w przypadku silnika 2.0 z systemem i-Stop mamy do czynienia z dwoma akumulatorami. Zmieniliśmy w naszej tabeli rozmiar na prawidłowy – jest to główny akumulator. Wkrótce dodamy także do zestawienia informację o akumulatorze pomocniczym. Pozdrawiamy.
Po wymianie z oryginalnego na ten o podanych obecnie parametrach excel exide eb456, ISTOP zjadl go po tygodniu uzytkowania. Po doladowaniu i wylaczeniu ISTOP pojezdzil chwile, ale teraz przy mrozach i ABSie samochod juz dwa razy stracil wspomaganie w czasie jazdy i nastapil jakis restart (wylaczylo i wlaczylo radio). Oczywiscie moze to byc wina autka albo samego aku, mimo wszystko mam watpliwosci co do tych parametrow. Inne strony sugeruja np Centra CL604, ktory wpiera EFB i ma wieksza pojemnosc i prad rozruchowy. Sam juz nie wiem, troche sie pogubilem. specyfikacji producenta jest mowa o 12V-36Ah/5HR
W katalogach producentów widzimy coraz większe zamieszanie w tym temacie – wciąż pojawiają się kolejne aktualizacje. Na dzień dzisiejszy wydaje nam się, że najbliżej prawdy jest Yuasa, która w przypadku systemu Start-Stop zaleca akumulator EFB YBX7053 (co jednak wydaje się najbardziej logiczne). Jednocześnie europejskie firmy dopiero przymierzają się do produkcji takich małych akumulatorów EFB.
W Pana sytuacji skonsultowałbym się z jakimś elektrykiem, ponieważ przy pracującym silniku nie powinno brakować prądu – w tym momencie alternator powinien zapewnić zasilanie wszystkim systemom.