Mazda 5 II (CW) (od 2010 roku) – akumulatory

Mazda 5 w wersji II (CW) produkowana jest od roku 2010. Poniższe zestawienie prezentuje informacje o akumulatorach pasujących do każdego z silników dostępnych na rynku.

Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Mazda 5 (2010-):

Polaryzacja biegunówRodzaj końcówekStrefa podłogowa
0 - plus po prawej stronie1Korean B1
0 - plus po prawej stronie1B0
0 - plus po prawej stronie1B9
0 - plus po prawej stronie1B01
Jak widać, w przypadku Mazda 5, nawet podstawowe parametry akumulatorów (polaryzacja, rodzaj końcówek i sposób montażu) nie są identyczne dla wszystkich wersji silnikowych. Z tego powodu należy szczególnie zadbać o dopasowanie baterii do konkretnego silnika.

Mazda 5 II (CW) - silniki benzynowe:
1.8 MZR
2.0


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4S40 2460 Ah540 A232x173x225 mmWięcej
Centra PlusCB60460 Ah390 A230x173x222 mmWięcej
Centra FuturaCA65465 Ah580 A230x173x222 mmWięcej
Varta Blue DynamicD4760 Ah540 A232x173x225 mmWięcej
W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 230x173x222 mm lub 232x173x225 mm, których pojemność przekracza 57 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB604, którego pojemność wynosi 60 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 390 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Centra Futura CA654 o pojemności 65Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 580 A.

Mazda 5 II (CW) - silniki benzynowe:
2.0 - z systemem Start-Stop


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Yuasa YBX7000 EFBYBX705345 Ah370 A238x128x227 mmWięcej
Powyższe wersje Mazda 5 wyposażone są w system Start-Stop, i w tym przypadku powinniśmy skorzystać z akumulatorów wykonanych w technologii EFB. Pasujące akumulatory mają wymiary 238x128x227 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 45 Ah pojemności oraz 370 A prądu rozruchowego. Strefa montażowa powyższych akumulatorów to B0.

Mazda 5 II (CW) - silniki diesla:
1.6 CD


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4S40 2670 Ah630 A261x175x220 mmWięcej
Centra PlusCB70470 Ah540 A270x173x222 mmWięcej
Centra FuturaCA75475 Ah630 A270x173x222 mmWięcej
Jenox Classic Japan07049070 Ah550 A260x174x224 mmWięcej
Varta Blue DynamicE2370 Ah630 A261x175x220 mmWięcej
Wymienione silniki diesla powinny współpracować z akumulatorami o wymiarach 260x174x224 mm, 261x175x220 mm lub 270x173x222 mm, których pojemność wynosi minimum 67 Ah. Najbardziej podstawowa bateria z tego zestawu to Centra Plus CB704 o pojemności 70Ah i 540A prądu rozruchowego, natomiast największą pojemnością odznacza się akumulator Centra Futura CA754 o pojemności 75 Ah, posiadający 630A maksymalnego prądu rozruchowego.

Zobacz również informacje o innych autach tego producenta

Mazda 2 I (DY) (2003-2007)
Mazda 2 II (DE) (2007-2014)
Mazda 3 I (BK) (2003-2009)
Mazda 3 II (BL) (2009-2013)
Mazda 3 III (BM) (2013-)
Mazda 5 I (CR19) (2005-2010)
Mazda 6 I (GG) (2002-2008)
Mazda 6 II (GH) (2007-2013)
Mazda 6 III (GJ) (2012-)
Mazda CX-5 I (KE, GH) (2012-2017)
Mazda CX-7 (2006-2012)
Mazda CX-9 I (TB) (2006-2015)
Mazda MPV I (LV) (1995-1999)
Mazda MPV II (LW) (1999-2006)
Mazda MPV III (2006-2016)
Mazda MX-3 EC (1991-1998)
Mazda MX-5 I NA (1990-1998)
Mazda MX-5 II NB (1998-2005)
Mazda MX-5 III NC (2005-2014)
Mazda Premacy I (1999-2005)

4 myśli nt. „Mazda 5 II (CW) (od 2010 roku) – akumulatory

  1. W.

    Do silnikow benzynowych 2.0 z i-Stopem, nie da sie wlozyc tak duzych akumulatorw jak podano w tym zestawieniu. W autach tych sa montowane dwa akumulatory o mniejszej pojemnosci

    Odpowiedz
    1. redakcja Autor wpisu

      Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Rzeczywiście w przypadku silnika 2.0 z systemem i-Stop mamy do czynienia z dwoma akumulatorami. Zmieniliśmy w naszej tabeli rozmiar na prawidłowy – jest to główny akumulator. Wkrótce dodamy także do zestawienia informację o akumulatorze pomocniczym. Pozdrawiamy.

      Odpowiedz
      1. Jarek

        Po wymianie z oryginalnego na ten o podanych obecnie parametrach excel exide eb456, ISTOP zjadl go po tygodniu uzytkowania. Po doladowaniu i wylaczeniu ISTOP pojezdzil chwile, ale teraz przy mrozach i ABSie samochod juz dwa razy stracil wspomaganie w czasie jazdy i nastapil jakis restart (wylaczylo i wlaczylo radio). Oczywiscie moze to byc wina autka albo samego aku, mimo wszystko mam watpliwosci co do tych parametrow. Inne strony sugeruja np Centra CL604, ktory wpiera EFB i ma wieksza pojemnosc i prad rozruchowy. Sam juz nie wiem, troche sie pogubilem. specyfikacji producenta jest mowa o 12V-36Ah/5HR

        Odpowiedz
        1. redakcja Autor wpisu

          W katalogach producentów widzimy coraz większe zamieszanie w tym temacie – wciąż pojawiają się kolejne aktualizacje. Na dzień dzisiejszy wydaje nam się, że najbliżej prawdy jest Yuasa, która w przypadku systemu Start-Stop zaleca akumulator EFB YBX7053 (co jednak wydaje się najbardziej logiczne). Jednocześnie europejskie firmy dopiero przymierzają się do produkcji takich małych akumulatorów EFB.

          W Pana sytuacji skonsultowałbym się z jakimś elektrykiem, ponieważ przy pracującym silniku nie powinno brakować prądu – w tym momencie alternator powinien zapewnić zasilanie wszystkim systemom.

          Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.