Ford S-Max I (2006-2015) to wszechstronny i przestronny minivan, który cieszy się popularnością zarówno wśród rodzin, jak i kierowców poszukujących przestrzeni. Wybór odpowiedniego akumulatora do tego modelu jest kluczowy dla jego niezawodnego działania, zwłaszcza że różne wersje silnikowe wymagają specyficznych parametrów. Należy również pamiętać o szczególnym wymaganiu: w tym modelu akumulator powinien mieć obniżoną wysokość - maksymalnie 175 mm.
Wersje benzynowe bez systemu Start-Stop, takie jak 2.0, 2.3 czy 2.5 ST, wymagają akumulatorów kwasowo-ołowiowych o pojemności od 60 do 77 Ah i prądzie rozruchowym 510-770 A. Przykładowe pasujące modele to Bosch S40 07, Centra CB712, czy Varta E38. Dla bardziej wymagających wersji, takich jak 2.0 EcoBoost czy 2.5 ST, wskazane są modele o wyższym prądzie rozruchowym (670-770 A), które poradzą sobie z większym zapotrzebowaniem na energię.
Dla wersji z systemem Start-Stop, takich jak 1.6 EcoBoost, zaleca się akumulatory wykonane w technologii EFB o pojemności 75-78 Ah i prądzie rozruchowym 730-760 A. Przykładowymi modelami spełniającymi te wymagania są Bosch S4 E10, Centra CL752 oraz Varta E46. Akumulatory EFB są bardziej wytrzymałe na częste cykle ładowania i rozładowania, co jest kluczowe w pojazdach z systemem Start-Stop.
Silniki diesla, takie jak 1.8 TDCi, 2.0 TDCi czy 2.2 TDCi, również korzystają z akumulatorów kwasowo-ołowiowych, ale o wyższej pojemności (80-85 Ah) i prądzie rozruchowym 700-800 A. Przykładowe modele to Bosch S40 10, Centra CB802, czy Varta F18. Warto pamiętać, że diesle potrzebują mocniejszych akumulatorów ze względu na wyższe wymagania rozruchowe.
Ciekawostką jest, że Ford S-Max był jednym z pierwszych minivanów, który wprowadził sportowe prowadzenie w tej klasie pojazdów. Dlatego dobór akumulatora ma wpływ nie tylko na łatwość rozruchu, ale również na prawidłowe działanie zaawansowanych systemów wspomagających kierowcę.
Podsumowując, wybór akumulatora do Forda S-Max I powinien uwzględniać wysokość (maks. 175 mm), specyfikację silnika (benzyna, diesel, system Start-Stop) oraz odpowiednią technologię (kwasowo-ołowiową lub EFB). Odpowiedni akumulator zapewni niezawodne użytkowanie auta zarówno w warunkach miejskich, jak i podczas długich podróży.
Ford S-Max w wersji I produkowany był w latach 2006 - 2015. Zapraszamy do zestawienia akumulatorów pasujących do poszczególnych wersji silnikowych.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Ford S-Max (2006-2015):
Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
---|---|---|
0 - plus po prawej stronie | 1 | B13 |
Ford S-Max I - silniki benzynowe:
2.0
2.0 Flexifuel
Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|
Bosch S4 S40 04 | 60 Ah 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Bosch S5 S50 04 | 61 Ah 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Centra Plus CB602 | 60 Ah 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Centra Futura CA612 | 61 Ah 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Jenox Classic 062622 | 62 Ah 510 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Jenox Gold 063622 | 63 Ah 630 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic D59 | 60 Ah 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic D21 | 61 Ah 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Ford S-Max I - silniki benzynowe:
2.0 EcoBoost
2.3
2.5 ST
Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|
Bosch S4 S40 07 | 72 Ah 680 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Bosch S5 S50 07 | 74 Ah 750 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Centra Plus CB712 | 71 Ah 670 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Centra Futura CA722 | 72 Ah 720 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Jenox Classic 074624 | 74 Ah 680 A | 276x175x175 mm | Więcej |
Jenox Gold 077624 | 77 Ah 770 A | 276x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic E43 | 72 Ah 680 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic E38 | 74 Ah 750 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Ford S-Max I - silniki benzynowe:
1.6 EcoBoost - z systemem Start-Stop
Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|
Bosch S4 EFB S4 E10 | 75 Ah 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Centra EFB CL752 | 75 Ah 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Jenox EFB R078660S | 78 Ah 760 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic EFB E46 | 75 Ah 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Ford S-Max I - silniki diesla:
1.8 TDCi
2.0 TDCi
2.2 TDCi
Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|
Bosch S4 S40 10 | 80 Ah 740 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Bosch S5 S50 10 | 85 Ah 800 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Centra Plus CB802 | 80 Ah 700 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Jenox Classic 080660 | 80 Ah 700 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic F17 | 80 Ah 740 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic F18 | 85 Ah 800 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Ford S-Max I - silniki diesla:
1.6 TDCi - z systemem Start-Stop
Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|
Bosch S4 EFB S4 E10 | 75 Ah 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Centra EFB CL752 | 75 Ah 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Jenox EFB R078660S | 78 Ah 760 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic EFB E46 | 75 Ah 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Ford S-Max I lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach). Koniecznie podaj model Ford, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp
witam
u mnie sprawa dziwna bo stary akumukator niby przeznaczony do auta z systemem start-stop a finalnie w moim s max 2.0 163KM diesel z 2014r takiego systemu nie ma (manual).
Akumulator z 2016r, wymieniany w Aso.
Czy mam więc sugerować się starym akumulatorem czy też nie?
Dziękuję i pozdrawiam
GJ
A to jest rzeczywiście ciekawy przypadek. Z tego co sprawdziliśmy wynika, że dokumentacja Forda rzeczywiście zaleca montaż tego modelu akumulatora (1 917 577) w przypadku Pana S-Maxa dla egzemplarzy wyprodukowanych po 02.2011 r. Panowie w ASO wykonali więc swoją pracę prawidłowo.
Teoretycznie w przypadku braku systemu Start-Stop nie ma przeciwwskazań do montażu standardowego akumulatora o podobnych parametrach, jednak dobrą zasadą jest niezmienianie fabrycznego typu akumulatora. My proponujemy pozostawienie EFB. Bez problemu powinny się sprawdzić Bosch EFB S4 E10, Centra EFB CL752 lub Varta Blue Dynamic EFB E46.
Pozdrawiamy.