Mazda 5 w wersji II (CW) produkowana jest od roku 2010. Poniższe zestawienie prezentuje informacje o akumulatorach pasujących do każdego z silników dostępnych na rynku.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Mazda 5 (2010-):
Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
---|---|---|
0 - plus po prawej stronie | 1 | Korean B1 |
0 - plus po prawej stronie | 1 | B0 |
0 - plus po prawej stronie | 1 | B9 |
0 - plus po prawej stronie | 1 | B01 |
Mazda 5 II (CW) - silniki benzynowe:
1.8 MZR
2.0
Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|
Bosch S4 S40 24 | 60 Ah 540 A | 232x173x225 mm | Więcej |
Centra Plus CB604 | 60 Ah 390 A | 230x173x222 mm | Więcej |
Centra Futura CA654 | 65 Ah 580 A | 230x173x222 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic D47 | 60 Ah 540 A | 232x173x225 mm | Więcej |
Mazda 5 II (CW) - silniki benzynowe:
2.0 - z systemem Start-Stop
Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|
Yuasa YBX7000 EFB YBX7053 | 45 Ah 370 A | 238x128x227 mm | Więcej |
Przykłady zamontowanych akumulatorów:
Mazda 5 II (CW) - silniki diesla:
1.6 CD
Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
---|---|---|---|
Bosch S4 S40 26 | 70 Ah 630 A | 261x175x220 mm | Więcej |
Centra Plus CB704 | 70 Ah 540 A | 270x173x222 mm | Więcej |
Centra Futura CA754 | 75 Ah 630 A | 270x173x222 mm | Więcej |
Jenox Classic Japan 070490 | 70 Ah 550 A | 260x174x224 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic E23 | 70 Ah 630 A | 261x175x220 mm | Więcej |
Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Mazda 5 II (CW) lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach). Koniecznie podaj model Mazda, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp
Do silnikow benzynowych 2.0 z i-Stopem, nie da sie wlozyc tak duzych akumulatorw jak podano w tym zestawieniu. W autach tych sa montowane dwa akumulatory o mniejszej pojemnosci
Dziękujemy za zwrócenie uwagi. Rzeczywiście w przypadku silnika 2.0 z systemem i-Stop mamy do czynienia z dwoma akumulatorami. Zmieniliśmy w naszej tabeli rozmiar na prawidłowy – jest to główny akumulator. Wkrótce dodamy także do zestawienia informację o akumulatorze pomocniczym. Pozdrawiamy.
Po wymianie z oryginalnego na ten o podanych obecnie parametrach excel exide eb456, ISTOP zjadl go po tygodniu uzytkowania. Po doladowaniu i wylaczeniu ISTOP pojezdzil chwile, ale teraz przy mrozach i ABSie samochod juz dwa razy stracil wspomaganie w czasie jazdy i nastapil jakis restart (wylaczylo i wlaczylo radio). Oczywiscie moze to byc wina autka albo samego aku, mimo wszystko mam watpliwosci co do tych parametrow. Inne strony sugeruja np Centra CL604, ktory wpiera EFB i ma wieksza pojemnosc i prad rozruchowy. Sam juz nie wiem, troche sie pogubilem. specyfikacji producenta jest mowa o 12V-36Ah/5HR
W katalogach producentów widzimy coraz większe zamieszanie w tym temacie – wciąż pojawiają się kolejne aktualizacje. Na dzień dzisiejszy wydaje nam się, że najbliżej prawdy jest Yuasa, która w przypadku systemu Start-Stop zaleca akumulator EFB YBX7053 (co jednak wydaje się najbardziej logiczne). Jednocześnie europejskie firmy dopiero przymierzają się do produkcji takich małych akumulatorów EFB.
W Pana sytuacji skonsultowałbym się z jakimś elektrykiem, ponieważ przy pracującym silniku nie powinno brakować prądu – w tym momencie alternator powinien zapewnić zasilanie wszystkim systemom.