Fiat Bravo II (198) (2007-2014) – akumulatory

Fiat Bravo w wersji II (198) produkowany był w latach 2007 - 2014. Poniższe zestawienie prezentuje informacje o akumulatorach pasujących do każdego z silników dostępnych na rynku.

Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Fiat Bravo (2007-2014):

Polaryzacja biegunówRodzaj końcówekStrefa podłogowa
0 - plus po prawej stronie1B13

Fiat Bravo II (198) - silniki benzynowe:
1.4
1.4 16V (140 KM)
1.4 LPG
1.4 T-Jet
1.4 T-Jet


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4S40 0252 Ah470 A207x175x190 mmWięcej
Bosch S5S50 0254 Ah530 A207x175x190 mmWięcej
Centra PlusCB50050 Ah450 A207x175x190 mmWięcej
Centra FuturaCA53053 Ah540 A207x175x190 mmWięcej
Jenox Classic05061250 Ah470 A207x175x190 mmWięcej
Varta Blue DynamicC2252 Ah470 A207x175x190 mmWięcej
Varta Silver DynamicC3054 Ah530 A207x175x190 mmWięcej
W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 207x175x190 mm, których pojemność przekracza 47 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB500, którego pojemność wynosi 50 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 450 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Varta Silver Dynamic C30 o pojemności 54Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 530 A. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.

Fiat Bravo II (198) - silniki benzynowe:
1.4 16V (140 KM) - z systemem Start-Stop


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4 EFBS4 E0560 Ah560 A242x175x190 mmWięcej
Centra EFBCL60060 Ah640 A242x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic EFBD5360 Ah560 A242x175x190 mmWięcej
Powyższe wersje Fiat Bravo wyposażone są w system Start-Stop, i w tym przypadku powinniśmy skorzystać z akumulatorów wykonanych w technologii EFB. Pasujące akumulatory mają wymiary 242x175x190 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 60 Ah pojemności oraz 560 A prądu rozruchowego. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają strefę podłogową B13.

Fiat Bravo II (198) - silniki diesla:
1.6 D Multijet
1.9 D Multijet
2.0 D Multijet


Producent i seriaModelPojemnośćPrądWymiaryCena
Bosch S4S40 0560 Ah540 A242x175x190 mmWięcej
Bosch S5S50 0563 Ah610 A242x175x190 mmWięcej
Centra PlusCB62062 Ah540 A242x175x190 mmWięcej
Centra FuturaCA64064 Ah640 A242x175x190 mmWięcej
Jenox Classic06261462 Ah510 A242x175x190 mmWięcej
Varta Blue DynamicD2460 Ah540 A242x175x190 mmWięcej
Varta Silver DynamicD1563 Ah610 A242x175x190 mmWięcej
Wymienione silniki diesla powinny współpracować z akumulatorami o wymiarach 242x175x190 mm, których pojemność wynosi minimum 59 Ah. Najbardziej podstawowa bateria z tego zestawu to Varta Blue Dynamic D24 o pojemności 60Ah i 540A prądu rozruchowego, natomiast największą pojemnością odznacza się akumulator Centra Futura CA640 o pojemności 64 Ah, posiadający 640A maksymalnego prądu rozruchowego. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.

Zobacz również informacje o innych autach tego producenta

Fiat 500 (2007-)
Fiat 500C kabriolet (2009-)
Fiat 500L (2012-)
Fiat Barchetta (1995-2005)
Fiat Brava (1995-2002)
Fiat Bravo I (182) (1995-2002)
Fiat Cinquecento (1991-1999)
Fiat Croma I (154) (1985-1996)
Fiat Croma II (194) (2005-2011)
Fiat Doblo I (2000-2009)
Fiat Doblo II (2010-)
Fiat Ducato I (1981-1994)
Fiat Ducato II (230L) (1994-2002)
Fiat Ducato II FL (244) (2002-2006)
Fiat Ducato III (250) (2006-)
Fiat Fiorino III (2007-)
Fiat Freemont (2011-2016)
Fiat Grande Punto (2005-2012)
Fiat Idea (2003-2012)
Fiat Linea (2007-2015)
Fiat Marea (1996-2002)
Fiat Multipla I (1999-2004)
Fiat Multipla II (2004-2010)
Fiat Palio I (1996-2011)
Fiat Palio Weekend I (1996-2011)
Fiat Panda I (1980-2003)
Fiat Panda II (2003-2012)
Fiat Panda III (2012-)
Fiat Punto I (1993-1999)
Fiat Punto II (1999-)
Fiat Seicento (-)
Fiat Stilo (2001-2010)

2 myśli nt. „Fiat Bravo II (198) (2007-2014) – akumulatory

  1. Tomek

    Do każdego Bravo II z Dieslem niezależnie czy 1.6, 1.9 czy 2.0 fabryka montuje taki sam akumulator: 60Ah, 540A w wymiarze 242x175x190 mm. Większy akumulator się tam po prostu nie mieści bez ingerencji w podstawę. Dodatkowo przeszkadza metalowy element konstrukcyjny który wychodzi wtedy na rogu akumulatora. Najgorzej jest w wersji 1.9 bo bezpośrednio obok akumulatora jest ECU silnika.

    Tak więc polecanie do Bravo akumulatora o szerokości 276 mm bez napisania że wymaga to lekkiej rzeźby jest lekko niepoważne. Taki sam błąd jest w katalogu Centra/Exide i Jenox.

    Temat przerobiony przeze mnie osobiście bo sam chciałem zamontować większy akumulator, ale odpuściłem.

    Odpowiedz
    1. redakcja Autor wpisu

      Serdecznie dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten problem. Rzeczywiście jest tak, że praktycznie we wszystkich katalogach producenci akumulatorów wskazują modele o długości 276-278 mm. Tymczasem sprawdziliśmy we własnym zakresie 2 auta z dieslem i miały zamontowane akumulatory o długości 242 mm. Ma Pan więc rację i wygląda na to, że jedynie katalog Boscha poprawnie wskazuje dobór akumulatora w tym przypadku. Poprawiliśmy nasze zestawienie.
      Pozdrawiamy.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.