Fiat Bravo w wersji II (198) produkowany był w latach 2007 - 2014. Poniższe zestawienie prezentuje informacje o akumulatorach pasujących do każdego z silników dostępnych na rynku.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Fiat Bravo (2007-2014):
Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
---|
0 - plus po prawej stronie | 1 | B13 |
Fiat Bravo II (198) - silniki benzynowe:
1.4
1.4 16V (140 KM)
1.4 LPG
1.4 T-Jet
1.4 T-Jet
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 | S40 02 | 52 Ah | 470 A | 207x175x190 mm | Więcej |
Bosch S5 | S50 02 | 54 Ah | 530 A | 207x175x190 mm | Więcej |
Centra Plus | CB500 | 50 Ah | 450 A | 207x175x190 mm | Więcej |
Centra Futura | CA530 | 53 Ah | 540 A | 207x175x190 mm | Więcej |
Jenox Classic | 050612 | 50 Ah | 470 A | 207x175x190 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic | C22 | 52 Ah | 470 A | 207x175x190 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic | C30 | 54 Ah | 530 A | 207x175x190 mm | Więcej |
W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 207x175x190 mm, których pojemność przekracza 47 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB500, którego pojemność wynosi 50 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 450 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Varta Silver Dynamic C30 o pojemności 54Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 530 A. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.
Fiat Bravo II (198) - silniki benzynowe:
1.4 16V (140 KM) - z systemem Start-Stop
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 EFB | S4 E05 | 60 Ah | 560 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Centra EFB | CL600 | 60 Ah | 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic EFB | N60 | 60 Ah | 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic EFB | D53 | 60 Ah | 560 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Powyższe wersje Fiat Bravo wyposażone są w system Start-Stop, i w tym przypadku powinniśmy skorzystać z akumulatorów wykonanych w technologii EFB. Pasujące akumulatory mają wymiary 242x175x190 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 60 Ah pojemności oraz 560 A prądu rozruchowego. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają strefę podłogową B13.
Fiat Bravo II (198) - silniki diesla:
1.6 D Multijet
1.9 D Multijet
2.0 D Multijet
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 | S40 05 | 60 Ah | 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Bosch S5 | S50 05 | 63 Ah | 610 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Centra Plus | CB620 | 62 Ah | 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Centra Futura | CA640 | 64 Ah | 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Jenox Classic | 062614 | 62 Ah | 510 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic | D24 | 60 Ah | 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic | D15 | 63 Ah | 610 A | 242x175x190 mm | Więcej |
Wymienione silniki diesla powinny współpracować z akumulatorami o wymiarach 242x175x190 mm, których pojemność wynosi minimum 59 Ah. Najbardziej podstawowa bateria z tego zestawu to Bosch S4 S40 05 o pojemności 60Ah i 540A prądu rozruchowego, natomiast największą pojemnością odznacza się akumulator Centra Futura CA640 o pojemności 64 Ah, posiadający 640A maksymalnego prądu rozruchowego. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.
Jeśli nadal nie wiesz
jaki akumulator pasuje do Twojego Fiat Bravo, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach, aby pomóc również innym użytkownikom). Koniecznie podaj model auta, rocznik i rodzaj oraz pojemność silnika. Postaramy się pomóc!
Zobacz również informacje o innych autach tego producenta
Do każdego Bravo II z Dieslem niezależnie czy 1.6, 1.9 czy 2.0 fabryka montuje taki sam akumulator: 60Ah, 540A w wymiarze 242x175x190 mm. Większy akumulator się tam po prostu nie mieści bez ingerencji w podstawę. Dodatkowo przeszkadza metalowy element konstrukcyjny który wychodzi wtedy na rogu akumulatora. Najgorzej jest w wersji 1.9 bo bezpośrednio obok akumulatora jest ECU silnika.
Tak więc polecanie do Bravo akumulatora o szerokości 276 mm bez napisania że wymaga to lekkiej rzeźby jest lekko niepoważne. Taki sam błąd jest w katalogu Centra/Exide i Jenox.
Temat przerobiony przeze mnie osobiście bo sam chciałem zamontować większy akumulator, ale odpuściłem.
Serdecznie dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten problem. Rzeczywiście jest tak, że praktycznie we wszystkich katalogach producenci akumulatorów wskazują modele o długości 276-278 mm. Tymczasem sprawdziliśmy we własnym zakresie 2 auta z dieslem i miały zamontowane akumulatory o długości 242 mm. Ma Pan więc rację i wygląda na to, że jedynie katalog Boscha poprawnie wskazuje dobór akumulatora w tym przypadku. Poprawiliśmy nasze zestawienie.
Pozdrawiamy.