Fiat Bravo II (198) (2007-2014) – akumulatory



Fiat Bravo w wersji II (198) produkowany był w latach 2007 - 2014. Poniższe zestawienie prezentuje informacje o akumulatorach pasujących do każdego z silników dostępnych na rynku.

Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Fiat Bravo (2007-2014):

Polaryzacja biegunówRodzaj końcówekStrefa podłogowa
0 - plus po prawej stronie1B13

Fiat Bravo II (198) - silniki benzynowe:
1.4
1.4 16V (140 KM)
1.4 LPG
1.4 T-Jet
1.4 T-Jet


Akumulatory pasujące do Fiat Bravo II (198) z silnikami: 1.4, 1.4 16V (140 KM), 1.4 LPG, 1.4 T-Jet i 1.4 T-Jet
ModelPojemność i prądWymiaryCena
Bosch S4
S40 02
52 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Bosch S5
S50 02
54 Ah
530 A
207x175x190 mmWięcej
Centra Plus
CB500
50 Ah
450 A
207x175x190 mmWięcej
Centra Futura
CA530
53 Ah
540 A
207x175x190 mmWięcej
Jenox Classic
050612
50 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic
C22
52 Ah
470 A
207x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic
C30
54 Ah
530 A
207x175x190 mmWięcej
W przypadku silników benzynowych 1.4, 1.4 16V (140 KM), 1.4 LPG oraz pozostałych z powyższej listy wybieramy akumulatory w rozmiarze 207x175x190 mm, których pojemność przekracza 47 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB500, którego pojemność wynosi 50 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 450 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Bosch S5 S50 02 o pojemności 54 Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 530 A. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.

Przykłady zamontowanych akumulatorów:

Akumulator zamontowany w Fiat Bravo II 1.4 benzyna 2007:
Akumulator zamontowany w Fiat Bravo II 1.4 benzyna 2007
Model: Grom 6CT-55A
Pojemność: 55 Ah, Prąd: 510 A
Rodzaj akumulatora: standardowy
Wymiary: 242x175x190 mm

Fiat Bravo II (198) - silniki benzynowe:
1.4 16V (140 KM) - z systemem Start-Stop


Akumulatory pasujące do Fiat Bravo II (198) z silnikami: 1.4 16V (140 KM) Start-Stop
ModelPojemność i prądWymiaryCena
Bosch S4 EFB
S4 E05
60 Ah
560 A
242x175x190 mmWięcej
Centra EFB
CL600
60 Ah
640 A
242x175x190 mmWięcej
Jenox EFB
R062614S
62 Ah
600 A
242x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic EFB
N60
60 Ah
640 A
242x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic EFB
D53
60 Ah
560 A
242x175x190 mmWięcej

W przypadku Fiata Bravo II wyposażonego w silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 140 KM z systemem Start-Stop, dobór odpowiedniego akumulatora jest szczególnie istotny. System Start-Stop wymaga bowiem akumulatora o zwiększonej wytrzymałości na częste cykle ładowania i rozładowania, dlatego zalecane są wyłącznie akumulatory typu EFB (Enhanced Flooded Battery). Takie akumulatory są zoptymalizowane pod kątem pracy w pojazdach z systemami oszczędzania paliwa i częstym uruchamianiem silnika.

Do Fiata Bravo II 1.4 16V Start-Stop pasują akumulatory o wymiarach 242x175x190 mm, z biegunami w układzie 0 (prawy plus) oraz standardowymi końcówkami typu 1. Wśród rekomendowanych modeli można wymienić takie produkty jak Bosch S4 EFB S4 E05, Centra EFB CL600, Varta Blue Dynamic EFB D53 lub N60 oraz Jenox EFB R062614S. Ich pojemność waha się od 60 do 62 Ah, a prąd rozruchowy wynosi od 560 do 640 A, co zapewnia pewny start silnika także przy niższych temperaturach. Wszystkie te akumulatory posiadają mocowanie typu B13, które jest zgodne z fabrycznym systemem mocowania w Bravo II.

Decydując się na wymianę akumulatora w tej wersji silnikowej, należy bezwzględnie wybierać modele oznaczone jako EFB. Użycie konwencjonalnego akumulatora może skutkować szybszym zużyciem i problemami z prawidłowym działaniem systemu Start-Stop. Akumulatory wymienionych marek gwarantują wysoką jakość, odpowiednią wydajność oraz trwałość, dostosowaną do specyfiki jazdy miejskiej oraz częstych uruchomień silnika.


Fiat Bravo II (198) - silniki diesla:
1.6 D Multijet
1.9 D Multijet
2.0 D Multijet


Akumulatory pasujące do Fiat Bravo II (198) z silnikami: 1.6 D Multijet, 1.9 D Multijet i 2.0 D Multijet
ModelPojemność i prądWymiaryCena
Bosch S4
S40 05
60 Ah
540 A
242x175x190 mmWięcej
Bosch S5
S50 05
63 Ah
610 A
242x175x190 mmWięcej
Centra Plus
CB620
62 Ah
540 A
242x175x190 mmWięcej
Centra Futura
CA640
64 Ah
640 A
242x175x190 mmWięcej
Jenox Classic
062614
62 Ah
510 A
242x175x190 mmWięcej
Varta Blue Dynamic
D24
60 Ah
540 A
242x175x190 mmWięcej
Varta Silver Dynamic
D15
63 Ah
610 A
242x175x190 mmWięcej

W przypadku Fiata Bravo II wyposażonego w silniki wysokoprężne 1.6 D Multijet, 1.9 D Multijet oraz 2.0 D Multijet, które nie posiadają systemu Start-Stop, wybór akumulatora jest nieco mniej wymagający pod względem technologii, jednak nadal bardzo istotny dla niezawodności i komfortu użytkowania pojazdu. Silniki diesla zwykle wymagają akumulatorów o wyższym prądzie rozruchowym ze względu na większy opór podczas rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach. Odpowiedni dobór akumulatora zapewni bezproblemowe uruchamianie silnika oraz prawidłowe zasilanie wszystkich odbiorników elektrycznych w samochodzie.

Do wszystkich wymienionych wersji diesla Fiata Bravo II pasują standardowe akumulatory o wymiarach 242x175x190 mm, z układem biegunów 0 (prawy plus) oraz końcówkami typu 1. Typ mocowania to B13, który jest zgodny z fabrycznym uchwytem montażowym. Pojemność zalecanych akumulatorów mieści się w zakresie 60–64 Ah, natomiast prąd rozruchowy powinien wynosić od 510 do nawet 640 A, co gwarantuje pewność rozruchu nawet zimą.

Wśród rekomendowanych modeli szczególnie dobrze sprawdzą się takie akumulatory jak Bosch S40 05 (60Ah, 540A), Bosch S50 05 (63Ah, 610A), Centra Plus CB620 (62Ah, 540A), Centra Futura CA640 (64Ah, 640A), Jenox Classic 062614 (62Ah, 510A), Varta Blue Dynamic D24 (60Ah, 540A) oraz Varta Silver Dynamic D15 (63Ah, 610A). Każdy z nich został zaprojektowany z myślą o tradycyjnych silnikach diesla i nie wymaga zastosowania zaawansowanych technologicznie rozwiązań jak EFB czy AGM. Dzięki temu użytkownik może liczyć na długą żywotność akumulatora, stabilną pracę oraz odporność na typowe obciążenia eksploatacyjne związane z codzienną jazdą w różnych warunkach atmosferycznych.

Warto zwrócić uwagę na prąd rozruchowy – im wyższy, tym lepiej akumulator poradzi sobie podczas zimowych rozruchów. Wybierając produkty renomowanych marek, takich jak Bosch, Centra, Varta czy Jenox, masz pewność, że akumulator będzie niezawodny przez długi czas i dostosowany do wymogów silników diesla w Bravo II.


Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Fiat Bravo II (198) lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach). Koniecznie podaj model Fiat, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp

Zobacz również jakie akumulatory pasują do innych modeli Fiat

Fiat 500 (2007-)
Fiat 500C kabriolet (2009-)
Fiat 500L (2012-)
Fiat 500X (2014-)
Fiat Barchetta (1995-2005)
Fiat Brava (1995-2002)
Fiat Bravo I (182) (1995-2002)
Fiat Cinquecento (1991-1999)
Fiat Croma I (154) (1985-1996)
Fiat Croma II (194) (2005-2011)
Fiat Doblo I (2000-2009)
Fiat Doblo II (2010-)
Fiat Ducato I (1981-1994)
Fiat Ducato II (230L) (1994-2002)
Fiat Ducato II FL (244) (2002-2006)
Fiat Ducato III (250) (2006-)
Fiat Fiorino III (2007-)
Fiat Freemont (2011-2016)
Fiat Grande Punto (2005-2012)
Fiat Idea (2003-2012)
Fiat Linea (2007-2015)
Fiat Marea (1996-2002)
Fiat Multipla I (1999-2004)
Fiat Multipla II (2004-2010)
Fiat Palio I (1996-2011)
Fiat Palio Weekend I (1996-2011)
Fiat Panda I (1980-2003)
Fiat Panda II (2003-2012)
Fiat Panda III (2012-)
Fiat Punto I (1993-1999)
Fiat Punto II (1999-)
Fiat Sedici (2005-2014)
Fiat Seicento (-)
Fiat Stilo (2001-2010)
Fiat Tipo (2015-)

2 komentarze do “Fiat Bravo II (198) (2007-2014) – akumulatory

  1. Tomek

    Do każdego Bravo II z Dieslem niezależnie czy 1.6, 1.9 czy 2.0 fabryka montuje taki sam akumulator: 60Ah, 540A w wymiarze 242x175x190 mm. Większy akumulator się tam po prostu nie mieści bez ingerencji w podstawę. Dodatkowo przeszkadza metalowy element konstrukcyjny który wychodzi wtedy na rogu akumulatora. Najgorzej jest w wersji 1.9 bo bezpośrednio obok akumulatora jest ECU silnika.

    Tak więc polecanie do Bravo akumulatora o szerokości 276 mm bez napisania że wymaga to lekkiej rzeźby jest lekko niepoważne. Taki sam błąd jest w katalogu Centra/Exide i Jenox.

    Temat przerobiony przeze mnie osobiście bo sam chciałem zamontować większy akumulator, ale odpuściłem.

    Odpowiedz
    1. redakcja Autor wpisu

      Serdecznie dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten problem. Rzeczywiście jest tak, że praktycznie we wszystkich katalogach producenci akumulatorów wskazują modele o długości 276-278 mm. Tymczasem sprawdziliśmy we własnym zakresie 2 auta z dieslem i miały zamontowane akumulatory o długości 242 mm. Ma Pan więc rację i wygląda na to, że jedynie katalog Boscha poprawnie wskazuje dobór akumulatora w tym przypadku. Poprawiliśmy nasze zestawienie.
      Pozdrawiamy.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

The maximum upload file size: 10 MB. You can upload: image. Drop files here

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.