Fiat Bravo w wersji II (198) produkowany był w latach 2007 - 2014. Poniższe zestawienie prezentuje informacje o akumulatorach pasujących do każdego z silników dostępnych na rynku.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Fiat Bravo (2007-2014):
| Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
|---|---|---|
| 0 - plus po prawej stronie | 1 | B13 |
Fiat Bravo II (198) - silniki benzynowe:
1.4
1.4 16V (140 KM)
1.4 LPG
1.4 T-Jet
1.4 T-Jet
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S4 S40 02 | 52 Ah 470 A | 207x175x190 mm | Więcej |
| Bosch S5 S50 02 | 54 Ah 530 A | 207x175x190 mm | Więcej |
| Centra Plus CB500 | 50 Ah 450 A | 207x175x190 mm | Więcej |
| Centra Futura CA530 | 53 Ah 540 A | 207x175x190 mm | Więcej |
| Jenox Classic 050612 | 50 Ah 470 A | 207x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic C22 | 52 Ah 470 A | 207x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic C30 | 54 Ah 530 A | 207x175x190 mm | Więcej |
Przykłady zamontowanych akumulatorów:
Pojemność: 55 Ah, Prąd: 510 A
Rodzaj akumulatora: standardowy
Wymiary: 242x175x190 mm
Fiat Bravo II (198) - silniki benzynowe:
1.4 16V (140 KM) - z systemem Start-Stop
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S4 EFB S4 E05 | 60 Ah 560 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra EFB CL600 | 60 Ah 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox EFB R062614S | 62 Ah 600 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic EFB N60 | 60 Ah 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic EFB D53 | 60 Ah 560 A | 242x175x190 mm | Więcej |
W przypadku Fiata Bravo II wyposażonego w silnik benzynowy 1.4 16V o mocy 140 KM z systemem Start-Stop, dobór odpowiedniego akumulatora jest szczególnie istotny. System Start-Stop wymaga bowiem akumulatora o zwiększonej wytrzymałości na częste cykle ładowania i rozładowania, dlatego zalecane są wyłącznie akumulatory typu EFB (Enhanced Flooded Battery). Takie akumulatory są zoptymalizowane pod kątem pracy w pojazdach z systemami oszczędzania paliwa i częstym uruchamianiem silnika.
Do Fiata Bravo II 1.4 16V Start-Stop pasują akumulatory o wymiarach 242x175x190 mm, z biegunami w układzie 0 (prawy plus) oraz standardowymi końcówkami typu 1. Wśród rekomendowanych modeli można wymienić takie produkty jak Bosch S4 EFB S4 E05, Centra EFB CL600, Varta Blue Dynamic EFB D53 lub N60 oraz Jenox EFB R062614S. Ich pojemność waha się od 60 do 62 Ah, a prąd rozruchowy wynosi od 560 do 640 A, co zapewnia pewny start silnika także przy niższych temperaturach. Wszystkie te akumulatory posiadają mocowanie typu B13, które jest zgodne z fabrycznym systemem mocowania w Bravo II.
Decydując się na wymianę akumulatora w tej wersji silnikowej, należy bezwzględnie wybierać modele oznaczone jako EFB. Użycie konwencjonalnego akumulatora może skutkować szybszym zużyciem i problemami z prawidłowym działaniem systemu Start-Stop. Akumulatory wymienionych marek gwarantują wysoką jakość, odpowiednią wydajność oraz trwałość, dostosowaną do specyfiki jazdy miejskiej oraz częstych uruchomień silnika.
Fiat Bravo II (198) - silniki diesla:
1.6 D Multijet
1.9 D Multijet
2.0 D Multijet
| Model | Pojemność i prąd | Wymiary | Cena |
|---|---|---|---|
| Bosch S4 S40 05 | 60 Ah 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Bosch S5 S50 05 | 63 Ah 610 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra Plus CB620 | 62 Ah 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Centra Futura CA640 | 64 Ah 640 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Jenox Classic 062614 | 62 Ah 510 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Blue Dynamic D24 | 60 Ah 540 A | 242x175x190 mm | Więcej |
| Varta Silver Dynamic D15 | 63 Ah 610 A | 242x175x190 mm | Więcej |
W przypadku Fiata Bravo II wyposażonego w silniki wysokoprężne 1.6 D Multijet, 1.9 D Multijet oraz 2.0 D Multijet, które nie posiadają systemu Start-Stop, wybór akumulatora jest nieco mniej wymagający pod względem technologii, jednak nadal bardzo istotny dla niezawodności i komfortu użytkowania pojazdu. Silniki diesla zwykle wymagają akumulatorów o wyższym prądzie rozruchowym ze względu na większy opór podczas rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach. Odpowiedni dobór akumulatora zapewni bezproblemowe uruchamianie silnika oraz prawidłowe zasilanie wszystkich odbiorników elektrycznych w samochodzie.
Do wszystkich wymienionych wersji diesla Fiata Bravo II pasują standardowe akumulatory o wymiarach 242x175x190 mm, z układem biegunów 0 (prawy plus) oraz końcówkami typu 1. Typ mocowania to B13, który jest zgodny z fabrycznym uchwytem montażowym. Pojemność zalecanych akumulatorów mieści się w zakresie 60–64 Ah, natomiast prąd rozruchowy powinien wynosić od 510 do nawet 640 A, co gwarantuje pewność rozruchu nawet zimą.
Wśród rekomendowanych modeli szczególnie dobrze sprawdzą się takie akumulatory jak Bosch S40 05 (60Ah, 540A), Bosch S50 05 (63Ah, 610A), Centra Plus CB620 (62Ah, 540A), Centra Futura CA640 (64Ah, 640A), Jenox Classic 062614 (62Ah, 510A), Varta Blue Dynamic D24 (60Ah, 540A) oraz Varta Silver Dynamic D15 (63Ah, 610A). Każdy z nich został zaprojektowany z myślą o tradycyjnych silnikach diesla i nie wymaga zastosowania zaawansowanych technologicznie rozwiązań jak EFB czy AGM. Dzięki temu użytkownik może liczyć na długą żywotność akumulatora, stabilną pracę oraz odporność na typowe obciążenia eksploatacyjne związane z codzienną jazdą w różnych warunkach atmosferycznych.
Warto zwrócić uwagę na prąd rozruchowy – im wyższy, tym lepiej akumulator poradzi sobie podczas zimowych rozruchów. Wybierając produkty renomowanych marek, takich jak Bosch, Centra, Varta czy Jenox, masz pewność, że akumulator będzie niezawodny przez długi czas i dostosowany do wymogów silników diesla w Bravo II.
Jeśli nadal nie wiesz jaki akumulator pasuje do Twojego Fiat Bravo II (198) lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach). Koniecznie podaj model Fiat, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp: Otwórz WhatsApp
Do każdego Bravo II z Dieslem niezależnie czy 1.6, 1.9 czy 2.0 fabryka montuje taki sam akumulator: 60Ah, 540A w wymiarze 242x175x190 mm. Większy akumulator się tam po prostu nie mieści bez ingerencji w podstawę. Dodatkowo przeszkadza metalowy element konstrukcyjny który wychodzi wtedy na rogu akumulatora. Najgorzej jest w wersji 1.9 bo bezpośrednio obok akumulatora jest ECU silnika.
Tak więc polecanie do Bravo akumulatora o szerokości 276 mm bez napisania że wymaga to lekkiej rzeźby jest lekko niepoważne. Taki sam błąd jest w katalogu Centra/Exide i Jenox.
Temat przerobiony przeze mnie osobiście bo sam chciałem zamontować większy akumulator, ale odpuściłem.
Serdecznie dziękujemy za zwrócenie uwagi na ten problem. Rzeczywiście jest tak, że praktycznie we wszystkich katalogach producenci akumulatorów wskazują modele o długości 276-278 mm. Tymczasem sprawdziliśmy we własnym zakresie 2 auta z dieslem i miały zamontowane akumulatory o długości 242 mm. Ma Pan więc rację i wygląda na to, że jedynie katalog Boscha poprawnie wskazuje dobór akumulatora w tym przypadku. Poprawiliśmy nasze zestawienie.
Pozdrawiamy.