Ford S-Max w wersji I produkowany był w latach 2006 - 2015. Zapraszamy do zestawienia akumulatorów pasujących do poszczególnych wersji silnikowych.
Podstawowe parametry akumulatorów pasujących do Ford S-Max (2006-2015):
Polaryzacja biegunów | Rodzaj końcówek | Strefa podłogowa |
---|
0 - plus po prawej stronie | 1 | B13 |
Ford S-Max I - silniki benzynowe:
2.0
2.0 Flexifuel
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 | S40 04 | 60 Ah | 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Bosch S5 | S50 04 | 61 Ah | 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Centra Plus | CB602 | 60 Ah | 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Centra Futura | CA612 | 61 Ah | 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Jenox Classic | 062622 | 62 Ah | 510 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Jenox Gold | 063622 | 63 Ah | 630 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic | D59 | 60 Ah | 540 A | 242x175x175 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic | D21 | 61 Ah | 600 A | 242x175x175 mm | Więcej |
W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 242x175x175 mm, których pojemność przekracza 57 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB602, którego pojemność wynosi 60 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 540 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Jenox Gold 063622 o pojemności 63 Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 630 A. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają strefę podłogową B13.
Ford S-Max I - silniki benzynowe:
2.0 EcoBoost
2.3
2.5 ST
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 | S40 07 | 72 Ah | 680 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Bosch S5 | S50 07 | 74 Ah | 750 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Centra Plus | CB712 | 71 Ah | 670 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Centra Futura | CA722 | 72 Ah | 720 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Jenox Classic | 074624 | 74 Ah | 680 A | 276x175x175 mm | Więcej |
Jenox Gold | 077624 | 77 Ah | 770 A | 276x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic | E43 | 72 Ah | 680 A | 278x175x175 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic | E38 | 74 Ah | 750 A | 278x175x175 mm | Więcej |
W przypadku tych silników benzynowych wybieramy akumulatory w rozmiarze 276x175x175 mm lub 278x175x175 mm, których pojemność przekracza 71 Ah. Najsłabszy z nich to akumulator Centra Plus CB712, którego pojemność wynosi 71 Ah, a maksymalny prąd rozruchu 670 Amperów. Najmocniejszy jest akumulator Jenox Gold 077624 o pojemności 77 Ah i prądzie rozruchowym wynoszącym 770 A. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.
Ford S-Max I - silniki benzynowe:
1.6 EcoBoost - z systemem Start-Stop
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 EFB | S4 E10 | 75 Ah | 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Centra EFB | CL752 | 75 Ah | 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Jenox EFB | R078660S | 78 Ah | 760 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic EFB | E46 | 75 Ah | 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Posiadanie Ford S-Max z silnikiem 1.6 EcoBoost z systemem Start-Stop oznacza konieczność zastosowania droższych akumulatorów wyprodukowanych w technologii EFB. Pasujące akumulatory mają wymiary 315x175x175 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 75 Ah pojemności oraz 730 A prądu rozruchowego. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają strefę podłogową B13.
Ford S-Max I - silniki diesla:
1.8 TDCi
2.0 TDCi
2.2 TDCi
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 | S40 10 | 80 Ah | 740 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Bosch S5 | S50 10 | 85 Ah | 800 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Centra Plus | CB802 | 80 Ah | 700 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Jenox Classic | 080660 | 80 Ah | 700 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic | F17 | 80 Ah | 740 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Varta Silver Dynamic | F18 | 85 Ah | 800 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Wymienione silniki diesla powinny współpracować z akumulatorami o wymiarach 315x175x175 mm, których pojemność wynosi minimum 77 Ah. Najbardziej podstawowa bateria z tego zestawu to Centra Plus CB802 o pojemności 80 Ah i 700 A prądu rozruchowego, natomiast największą pojemnością odznacza się akumulator Varta Silver Dynamic F18 o pojemności 85 Ah, posiadający 800A maksymalnego prądu rozruchowego. Wszystkie pasujące do powyższych silników akumulatory posiadają strefę podłogową B13.
Ford S-Max I - silniki diesla:
1.6 TDCi - z systemem Start-Stop
Producent i seria | Model | Pojemność | Prąd | Wymiary | Cena |
---|
Bosch S4 EFB | S4 E10 | 75 Ah | 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Centra EFB | CL752 | 75 Ah | 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Jenox EFB | R078660S | 78 Ah | 760 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Varta Blue Dynamic EFB | E46 | 75 Ah | 730 A | 315x175x175 mm | Więcej |
Posiadanie Ford S-Max z silnikiem 1.6 TDCi z systemem Start-Stop oznacza konieczność zastosowania droższych akumulatorów wyprodukowanych w technologii EFB. Pasujące akumulatory mają wymiary 315x175x175 mm. Parametry tych akumulatorów to co najmniej 75 Ah pojemności oraz 730 A prądu rozruchowego. Wszystkie akumulatory z powyższej listy posiadają strefę podłogową B13.
Jeśli nadal nie wiesz
jaki akumulator pasuje do Twojego Ford S-Max lub chcesz pomóc innym w wyborze, prześlij nam zdjęcie aktualnego akumulatora w komentarzu na dole strony. Zdjęcie możesz też przesłać na adres kontakt@jakiakumulator.pl (umieścimy je w komentarzach, aby pomóc również innym użytkownikom). Koniecznie podaj model auta, rocznik i rodzaj oraz pojemność i moc silnika. Postaramy się pomóc!
Możesz przesłać do nas również zdjęcie akumulatora przez WhatsApp:
Otwórz WhatsAppZobacz również informacje o innych autach tego producenta
witam
u mnie sprawa dziwna bo stary akumukator niby przeznaczony do auta z systemem start-stop a finalnie w moim s max 2.0 163KM diesel z 2014r takiego systemu nie ma (manual).
Akumulator z 2016r, wymieniany w Aso.
Czy mam więc sugerować się starym akumulatorem czy też nie?
Dziękuję i pozdrawiam
GJ
A to jest rzeczywiście ciekawy przypadek. Z tego co sprawdziliśmy wynika, że dokumentacja Forda rzeczywiście zaleca montaż tego modelu akumulatora (1 917 577) w przypadku Pana S-Maxa dla egzemplarzy wyprodukowanych po 02.2011 r. Panowie w ASO wykonali więc swoją pracę prawidłowo.
Teoretycznie w przypadku braku systemu Start-Stop nie ma przeciwwskazań do montażu standardowego akumulatora o podobnych parametrach, jednak dobrą zasadą jest niezmienianie fabrycznego typu akumulatora. My proponujemy pozostawienie EFB. Bez problemu powinny się sprawdzić Bosch EFB S4 E10, Centra EFB CL752 lub Varta Blue Dynamic EFB E46.
Pozdrawiamy.